Nowy elektryczny tabor kolejowy

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
sphinx

Post autor: sphinx »

Z wyglądu mają być praktycznie identyczne, oprócz malowania różnicą będzie brak dwóch środkowych członów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Pierwszy człon już wyjechał z hali ;) http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... dowie-foto

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Pierwszy dolnośląski Newag gotowy:

http://www.rynek-kolejowy.pl/38203/Nowy ... gotowy.htm

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Lionsek! »

Piękna maszyna :) Obyśmy się takich w Trójmieście doczekali.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajne zawieszenie, niezłe przyspieszenie - oby tylko nie sprawiały te jednostki większych problemów obsłudze technicznej. I może się okazać, że rośnie ciekawa konkurencja PESY ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Zauważyliście :?: Najpierw był szał kupowania Elfów. Teraz wszyscy kupili sobie te Newagi. Ciekawe co będzie następne...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców. Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).

Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego ;)

A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów" ;)

O szynobusach celowo nie piszę ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców.
No heloł. A to niby co:
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?


Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Podejrzewam, że wszyscy kupowali PESY bo wybór był niewielki, teraz Newag poszerzając ofertę o kolejne EZT i SZT zaczyna PESE gonić i wygrywać przetargi.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).
Amalio pisze:No heloł. A to niby co:
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?
A ponadto Pociąg Papieski :chytry:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie umknął mi 35WE Kolei Śląskich. Ja myślę, że jednak nie można mówić o jakimś szale, ale w sumie dobrze, że przewoźnicy kupują nowe ezt-y. Odnawiają swój part taborowy ;)
TLG pisze:A ponadto Pociąg Papieski :chytry:
Tak, ale to raptem jedna sztuka - 14WE - nie pisałem o nim celowo ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

J-31 pisze:Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego ;)
I jeszcze dla warmińsko-mazorskiego.
Amalio pisze: Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
Ja nie widzę szału, po prostu Newag wygrał kilka mniejszych przetargów. Mniejszych bo w sumie "opchnął" 16 EZTów, Pesa ok. 70 samych Elfów.
Kędzior pisze:"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.
Różnice cenowe były minimalne, czasem Newag był droższy, ale decydował inne aspekty.

Newag dzięki SKMce utrącał próby wyeliminowania go za pomocą warunku doświadczenia czy innej papierkologii. A odnowa taboru się dopiero rozkręca, trwające i planowane przetargi zapowiadają się nieźle. A parcie na Pesę się zmniejsza bo zamawiający zaczynają dostrzegać w jakie maliny zostali wpuszczeni. Pesa jest spalona w Kolejach Mazowieckich, na Śląsku już ustawiają przetargi pod Newag (niezbyt udanie, ale jednak).

Ja bym 14WE pominął. To jednak kibel. Przerobiony, ale tylko kibel...

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

Bardzo rzadko jeżdżę pociągami, więc nie miałam jeszcze okazji jechać ani niczym nowym, ani odnowionym, ale dzisiaj, z racji tego że KD postanowiły zaprezentować tego nowego Newaga, co połączone było z darmowym przejazdem do Legnicy i Węglińca i z powrotem, to się przejechałam. Wrażenia? Jak najbardziej pozytywne. Miło i ciepło w środku (a przynajmniej biorąc pod uwagę pogodę za oknem), do tego bardzo cicho. Rozpędził się do tych obiecanych wszystkim 160km/h :D ale w sumie to nawet nie było aż tak czuć tej prędkości. Mknął po szynach, że aż miło. I przyznam że tak mi się spodobał, że chyba zacznę planować jakieś wycieczki, jak się zrobi cieplej :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I wcale Ci się nie dziwię. Nowe ezt-y z Newagu, począwszy od 19WE i najnowsze 31WE, 35WE - charakteryzują się fantastycznym zawieszeniem. Tzn. nie czuć torowiska, pociąg płynie. Nie wiem w jakiej konfiguracji - pod względem napędu - zamówiły Koleje Dolnośląskie 31WE, ale warszawskie 35WE bardzo szybko się rozpędzają, to po prostu rakieta na szynach. Myślę, że Dolnośląskie 31WE mogą mieć podobną charakterystykę.

Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce :)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

J-31 pisze:warszawskie 35WE bardzo szybko się rozpędzają, to po prostu rakieta na szynach. Myślę, że Dolnośląskie 31WE mogą mieć podobną charakterystykę.
Powiem tak: z Głównego w stronę Legnicy ruszaliśmy dwoma złączonymi 31WE i nawet maszynista czy ktoś tam z obsługi, kto mówił przez mikrofon z jaką aktualnie prędkością jedziemy, powiedział, że z racji na połączenie składów, to przyspieszenie nie będzie tak efektowne. Wracałam już pojedynczym i faktycznie bardzo fajnie przyspieszał.
J-31 pisze:Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce
Na razie do tych 160km/h rozpędził się tylko w dwóch miejscach, gdzieniegdzie musiał jechać dużo wolniej, a zwłaszcza na remontowanym odcinku w okolicy stacji Wrocław Leśnica. Jak skończą remont i nie trzeba będzie stać i czekać na możliwość przejazdu to myślę że będzie się jechało dużo lepiej. Aczkolwiek inną sprawą jest fakt czy on będzie się zatrzymywał na każdej stacji po drodze... Bo z tego co słyszałam to zwykły rejsowy się zatrzymuje, a na przejeździe promocyjnym zatrzymywał się tylko w obrębie Wrocławia i w Środzie Śląskiej...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

KD otwarło oferty złożone do przetargu na dostawę 11 EZT:
1. Zadanie 1 - dostawa 6 trójczłonowych EZT:
- NEWAG: 81.401.400 zł brutto (13.566.900 zł brutto za pojazd)
- PESA: 72.840.600 zł brutto (12.140.100 zł brutto za pojazd)

2. Zadanie 2 - dostawa 5 czteroczłonowych EZT:
- NEWAG: 95.940.000 zł brutto (19.188.000 zł brutto za pojazd)
- PESA: 79.150.500 zł brutto (15.830.100 zł brutto za pojazd)
¬ródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/48327/prze ... newagu.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oj coś czuję, że chyba czeka Was PESA ELF, w drugiej opcji zapewne jako EN76 - nie powiem ezt bardzo przyjemny i w miarę wygodny - aczkolwiek to jeszcze zależy od tego jak KD sobie zamówi te jednostki - dużo zależy od zamawiającego ;)

ppln

Post autor: ppln »

Newag naprawdę jest o tyle droższy od Pesy? Pesa na brak zamówień nie narzeka, muszą mieć naprawdę olbrzymie możliwości przerobowe.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pedro Gomez pisze:Newag naprawdę jest o tyle droższy od Pesy?
Może po prostu stać ich na coś w rodzaju dumpingu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”