[Olsztyn] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No i jak ładnie wychodzi na to że Lider Trading najtańszy. Obyich oferta była bez błędów. Ciekawe czy wystartują w przetargach na linie w Bydgoszczy w tym roku?

Veolia Transport w Wałbrzychu Solarisów nie wystawiła, wiec nie wiadomo co wystawili w Olsztynie? Myśle że były to MB Conecto LF/LF G.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Marcin_558 pisze:Veolia Transport w Wałbrzychu Solarisów nie wystawiła, wiec nie wiadomo co wystawili w Olsztynie? Myśle że były to MB Conecto LF/LF G.
Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. W Wałbrzychu wszyscy oferenci wystawili zobowiązanie od Solarisa.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

tom13:

1. Konsorcjum: KDD Dariusz Gackowski (lider) i Blue Line (partner) - 6,69 zł brutto za wozokilometr
2. Veolia Transport - 7,69 zł
3. Mobilis - 7,10 zł
4. Śląskie Konsorcjum Autobusowe - 10,15 zł

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=144

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Czyżby ŚKA zaczynało szukać możliwości do zniwelowanie strat z Wałbrzycha?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mobilis (i Warbus) też już nie te ceny co kiedyś, kryzys zajrzał im w oczy. Widać Solbus znów chce się wybić za wszelką cenę, tym razem bez żadnych dupereli, więc pójdzie im pewnie lepiej niż w Krakowie ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

mars84 pisze:Czyżby ŚKA zaczynało szukać możliwości do zniwelowanie strat z Wałbrzycha?
Im mniejszy pakiet do obsłużenia tym większe koszty związane z utrzymaniem zaplecza. Ale stawka i tak mocno zadziwiająca. A do tej pory myślałem, że to konsorcjum DLA i Meteorexu dawało stawki z czapy ^^
KKS pisze:Mobilis (i Warbus) też już nie te ceny co kiedyś, kryzys zajrzał im w oczy.
To fakt, że dosyć długo wytrzymali na dumpingu. Ale to także stawia pytanie, czy stawki dla komunalnych przewoźników są wystarczające, skoro tutaj byli o dobrą złotówkę drożsi od nich.
KKS pisze:Widać Solbus znów chce się wybić za wszelką cenę, tym razem bez żadnych dupereli, więc pójdzie im pewnie lepiej niż w Krakowie ;)
Proste działanie i 2 pieczenie na jednym ogniu załatwione. W końcu dzięki temu LT może powiększyć sobie portfolio do innych zamówień. Tak na dostawy autobusów jak na przewozy. W końcu pewnie ich rola w tym konsorcjum sprowadza się do dostarczenia pojazdów (obojętnie pod jakim tytułem) i zapewnienia finansowania całego projektu na etapie przygotowań.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Informacja w sumie płynąca z ust samego szefa ZKM: konsorcjum "solbusowe" wystawiło Solbusa SM12 na LNG. I ich oferta na razie jest "czysta" jeżeli chodzi o względy formalne więc możliwe, że wygrają.

O innych firmach co wystawili niestety się nie dowiedziałem. :D

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Ledwo jedno zamówienie na brygady zakończone a już wiadomo, że ZKM będzie za rok szukał kolejnego operatora. Garstka szczegółów na TED'zie i lada moment na stronie organizatora.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

To ja wrzucę link na potwierdzenie:
http://goo.gl/36SF6

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To jest CHORE żeby producent (bez głupich postów, dobrze wiadomo o co się rozchodzi) startował w przetargach na obsługę komunikacji. Takie coś powinno być zakazane.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Amalio pisze:To jest CHORE żeby producent (bez głupich postów, dobrze wiadomo o co się rozchodzi) startował w przetargach na obsługę komunikacji. Takie coś powinno być zakazane.
Przesadzasz. Dla mnie to naprawdę świetny ruch.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

marekJG pisze:W Olsztynie producent autobusów zawarł konsorcjum z przewoźnikiem ubiegającym się o zamówienie w przetargu na wykonywanie komunikacji miejskiej. Zaproponował korzystniejszą cenę niż konkurencja. Nie miał wpływu na ruchy pozostałych oferentów, nie miał wpływu na treść SIWZu. Nie widzę tutaj żadnej patologii. Wszyscy pozostali producenci autobusów mogli zawrzeć takie konsorcja.
A ja widzę tu patologię, ponieważ żaden producent nie interesu w tym żeby wspierać finansowo jakiegokolwiek przewoźnika. To co zrobiono to czyste łapówkarstwo(w bardzo legalnej i niewinnej formie). Tzn my Wam damy wkład finansowy na start w przetargu i rozwój firmy na obsługę poważnego przetargu, a Wy bierzecie do obsługi to co Wam dostarczymy. I to właśnie po kosztach takich jakich nikt nie będzie w stanie przebić, bo Blue Line wyprodukuje autobusy sam dla siebie.
Trudno by było więc przebić taką ofertę, a ponadto jest to świetny sposób by z jakiegoś zera (a dokładniej faceta który prowadzi KWIACIARNIę) zrobić milionera, a samemu zyskać na papierach wciskając mu autobusy które potrzebują zamówień by mieć szansę zaistnieć na rynku. A to świadczy o tym, że Solbus ma poważne problemy w znalezieniu klientów.
Czy naprawdę to jest normalne?
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 20:29 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

No ale co za problem? Na etapie składania oferty przewoźnik i tak musi mieć zaklepane autobusy (dokładna oferta z ceną i możliwym czasem dostawy - na podstawie tego kalkuluje się koszt wzkm i w ogóle opłacalność wejścia do danego miasta).
Więc ktoś wpadł na genialny pomysł żeby producent (do którego tak czy siak trafi minimum 1/3 przychodów z wzkm) dołączył się do konsorcjum i wspomógł całość finansowo (taki trochę tańszy leasing), w zamian na pewno wyprodukuje autobusy (czyli będzie miał doświadczenie)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Gdzie tu jakiś nieuczciwy zysk? Bo osobiście wolałbym po wyprodukowaniu autobusów komuś je sprzedać i mieć to z głowy, niż próbować zarobić wożąc nimi ludzi. Porównanie z ewidentną zmową cenową przedsiębiorców
Widzę tutaj dążenie do niesamowicie uporządkowanego świata, gdzie producent autobusów może jedynie produkować autobusy, właściciel kwiaciarni nie może otworzyć solarium ani agencji towarzyskiej, skarpetki nosi się na nogach, a granaty przeciwpancerne w chlebaku. Nie chciałbym żyć w takim świecie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Proponowałbym jednak zostawić Opla w spokoju i wrócić do meritum sprawy, czyli przetargu w Olsztynie ;

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

MPK ogłosiło przetarg na dostawę 12 solówek i 18 przegubów. klik

sphinx

Post autor: sphinx »

Przybędzie Solarisów w Olsztynie?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Pewnie tak. Choć w tym wszystkim nie pasuje mi jedno z kryteriów z oceny technicznej.

sphinx

Post autor: sphinx »

Scania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”