[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich
Bez niespodzianki.
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-015-201 ... 5_2012.pdfW przetargu na 45 dwukierunków dla Warszawy zwyciężyła PESA
[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich
Dobra, otwieram ten temat, bo się dzieje - o przetargu na 45 wagonów dwukierunkowych, wiadomo, wygrała PESA, będzie Jazz
A dzisiaj Tramwaje Warszawskie, na swojej stronie - przekazały informację o ogłoszeniu przetargu na ... 30 wagonów tramwajowych niskopodłogowych, długości 22m
¬ródło
http://www.tw.waw.pl/node/4891
Hmmm. Czyżby 121Na ?
A dzisiaj Tramwaje Warszawskie, na swojej stronie - przekazały informację o ogłoszeniu przetargu na ... 30 wagonów tramwajowych niskopodłogowych, długości 22m
¬ródło
http://www.tw.waw.pl/node/4891
Hmmm. Czyżby 121Na ?
Ostatnio zmieniony 2013-07-24, 18:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
¬ródło: http://www.skyscrapercity.com/,Krótkie tramwaje, szybki przetarg?
Znamy producentów, którzy będą się starać o dopuszczenie do warszawskiego przetargu na 30 krótkich, niskopodłogowych tramwajów. Są to (w kolejności podanej mi przez biuro prasowe Tramwajów Warszawskich):
1) SOLARIS Bus & Coach S.A. (Polska),
2) CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. (Hiszpania), czyli CAF
3) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (Polska),
4) ©KODA TRANSPOTATION a.s. (Czechy),
5) STADLER Polska Sp. z o.o. (Polska) i STADLER Pankow GmbH (Niemcy).
Od wczoraj trwa ocena, czy firmy te spełniają warunki udziału w przetargu. Te, które przejdą pozytywną weryfikację, zostaną zaproszone do złożenia ofert z cenami. Ich otwarcie Tramwaje Warszawskie planują na 2. połowę października. Przewidywany termin zawarcia umowy to przełom listopada i grudnia 2013 r.
Wcześniej prezes Tramwajów Warszawskich p. Krzysztof Karos mówił mi, że czas goni, bo całą dostawę trzeba rozliczyć najpóźniej w 2015 r. Wtedy mija termin zamykania projektów z dotacjami Unii Europejskiej z jej obecnego budżetu. Spółka wygospodarowała zaś unijne pieniądze (90 mln zł) z poprzedniego przetargu na 45 wagonów dwukierunkowych (zwycięstwo bydgoskiej Pesy - wagony Jazz).
http://autobusczerwony.blox.pl/2013/07/ ... etarg.html
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Myślę, że jest wręcz przeciwnie. Szwajcarzy mają bardzo poważny stosunek do terminu realizacji dostawy, czego świadkami byliśmy, kiedy z racji zbyt krótkich terminów wycofali siez dostawy Flirtów dla KM.Jack the Ripper pisze:krótki termin realizacji może być dobrym straszakiem dla Szwajcarów
Trójczłonowy. Jednak tu bym się jej nie spodziewał.Jack the Ripper pisze:15T jaki ma najkrótszy wariant ?
W ofertę Hiszpanów raczej wątpię.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tyle, że to właśnie miałem na myśli... ^^TLG pisze:Myślę, że jest wręcz przeciwnie. Szwajcarzy mają bardzo poważny stosunek do terminu realizacji dostawy, czego świadkami byliśmy, kiedy z racji zbyt krótkich terminów wycofali siez dostawy Flirtów dla KM.
W grę raczej wchodzi tylko taka konstrukcja. Chodziło mi o to, jaka jest najmniejsza wersja tej platformy tramwajów.TLG pisze:Trójczłonowy. Jednak tu bym się jej nie spodziewał.
Ja bym powiedział, że 50/50. I jeśli zostaną zaproszeni do składania ofert to myślę, że raczej pro forma wystartują w konkursie.TLG pisze:W ofertę Hiszpanów raczej wątpię.
Cóż, niektórzy nie zauważyliby ironii, nawet gdyby kopnęła ich w tyłek.Jack the Ripper pisze:Tyle, że to właśnie miałem na myśli... ^^
Myślę, że Skoda nie składała ofert ze względu na pożądane przez Tramwaje rozwiązania, których Czesi w ofercie nie mają. Jak już kiedyś pisałem: to zamawiający dostosowuje się do Skody, a nie Skoda do zamawiającegoJack the Ripper pisze:W grę raczej wchodzi tylko taka konstrukcja. Chodziło mi o to, jaka jest najmniejsza wersja tej platformy tramwajów.
CAF jak na dosyć egzotycznego w tej części Europy producenta i tak osiągnął sporo. Belgrad i Debreczyn to już jest coś. Potrafią sformułować poprawną ofertę.Jack the Ripper pisze:I jeśli zostaną zaproszeni do składania ofert to myślę, że raczej pro forma wystartują w konkursie.
Z strony TW:
25 października 2013 r. w Spółce Tramwaje Warszawskie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup 30 tramwajów jednokierunkowych, całkowicie niskopodłogowych i wieloczłonowych. Jedyną ofertę złożyła firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Cena oferty wynosi 185 439 657,31 zł (brutto). Spółka Tramwaje Warszawskie zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 071 500 zł (brutto).
Czyli (jeżeli nie dojdzie do unieważnienia przetargu) najprawdopodobniej czekają nas nowe krótkie Swingi lub Jazzy.
25 października 2013 r. w Spółce Tramwaje Warszawskie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup 30 tramwajów jednokierunkowych, całkowicie niskopodłogowych i wieloczłonowych. Jedyną ofertę złożyła firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Cena oferty wynosi 185 439 657,31 zł (brutto). Spółka Tramwaje Warszawskie zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 071 500 zł (brutto).
Czyli (jeżeli nie dojdzie do unieważnienia przetargu) najprawdopodobniej czekają nas nowe krótkie Swingi lub Jazzy.