[Warszawa] Przetargi MZA
Prawdopodobnie to stek bzdur (no bo po co Solbus miałby dostarczać autobusy innej marki), ale patrzcie co znalazłem na skyscrapercity:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,149 ... usach.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,149 ... usach.html
MAZ w Warszawie...
http://www.gazprom-germania.de/en/press ... oland.html
Oczywiście, że artykuł to bzdura. Albo dziennikarzyna nie umie angielskiego i wyrwał słowa z kontekstu, albo specjalnie czepił się (już poprawionej) literówki na stronie GazPromu, by wzbudzić tanią sensację.
http://www.gazprom-germania.de/en/press ... oland.html
Oczywiście, że artykuł to bzdura. Albo dziennikarzyna nie umie angielskiego i wyrwał słowa z kontekstu, albo specjalnie czepił się (już poprawionej) literówki na stronie GazPromu, by wzbudzić tanią sensację.
Sporo jest nieścisłości w tym artykule, ale najważniejsze - autor artykułu sam sobie zaprzecza.
Ponieważ już w nagłówku jest mowa o "autobusach białoruskiego producenta MAZ", by w następnym zdaniu napisać, że będą to wyprodukowane w autobusy przez polską firmę Lider Trading. A dwa zdania dalej znów jest mowa o 35 autobusach MAZ, by znów potem znów napisać o Solbusach. Bagno totalne, z którego nic nie wynika.
A co więcej kilka zdań dalej mowa jest o dostarczonych pierwszych autobusach na LNG do Olsztyna - z tego samego konsorcjum (Gazprom-Lider Trading). Przy czym autor nie pisze jakie są to autobusy, lecz pozostawia w domyśle, że firma KDD zapewne zakupiła MAZY, bo one się w tym artykule przewijają dosyć często - co nie jest prawdą, o czym doskonale wiemy...
... a czego nie wie autor tekstu, który musiał coś napisać, ale za bardzo nie wiedział o czym pisze
Do kosza z takich artykułem "artykułem"
Przy czym, żeby nie było to-tamto - ja nie jestem przeciwnikiem MAZ-ów, ale Pokażcie mi producenta autobusów, który zamawia u konkurencji autobusy by je potem sprzedać
Ponieważ już w nagłówku jest mowa o "autobusach białoruskiego producenta MAZ", by w następnym zdaniu napisać, że będą to wyprodukowane w autobusy przez polską firmę Lider Trading. A dwa zdania dalej znów jest mowa o 35 autobusach MAZ, by znów potem znów napisać o Solbusach. Bagno totalne, z którego nic nie wynika.
A co więcej kilka zdań dalej mowa jest o dostarczonych pierwszych autobusach na LNG do Olsztyna - z tego samego konsorcjum (Gazprom-Lider Trading). Przy czym autor nie pisze jakie są to autobusy, lecz pozostawia w domyśle, że firma KDD zapewne zakupiła MAZY, bo one się w tym artykule przewijają dosyć często - co nie jest prawdą, o czym doskonale wiemy...
... a czego nie wie autor tekstu, który musiał coś napisać, ale za bardzo nie wiedział o czym pisze
Do kosza z takich artykułem "artykułem"
Przy czym, żeby nie było to-tamto - ja nie jestem przeciwnikiem MAZ-ów, ale Pokażcie mi producenta autobusów, który zamawia u konkurencji autobusy by je potem sprzedać
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Tak. Piszemy o tym już w temacie poświęconym Solbusom
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
I znów ważna wiadomość. Warszawskie MZA jest w trakcie przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert.
Z Gazety Wyborczej dowiedziałem się dzisiaj, że najniższą cenę zaoferował... BYD Europe. W tym przypadku jest to holenderski przedstawiciel chińskiego producenta. Oferta firmy BYD jest znacznie tańsza od oferty Solaris Bus&Coach. MZA przeznaczyły na ten cel ok. 23,3 mln zł.
Oferty producentów (łącznie za 10 szt):
1. BYD Europę - 15,5 mln zł
2. Solaris Bus&Coach - 21,9 mln zł
Ciekawy jestem, czy wobec zaistniałej sytuacji MZA podpisze umowę z chińskim producentem. Autobusy miałyby pojawić się w Warszawie na jesieni i obsługiwać jakąś linię na Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie
Z Gazety Wyborczej dowiedziałem się dzisiaj, że najniższą cenę zaoferował... BYD Europe. W tym przypadku jest to holenderski przedstawiciel chińskiego producenta. Oferta firmy BYD jest znacznie tańsza od oferty Solaris Bus&Coach. MZA przeznaczyły na ten cel ok. 23,3 mln zł.
Oferty producentów (łącznie za 10 szt):
1. BYD Europę - 15,5 mln zł
2. Solaris Bus&Coach - 21,9 mln zł
Ciekawy jestem, czy wobec zaistniałej sytuacji MZA podpisze umowę z chińskim producentem. Autobusy miałyby pojawić się w Warszawie na jesieni i obsługiwać jakąś linię na Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Po zakupie kebabów już nic mnie nie zdziwi. Jak mniemam, BYD zaoferował tego trzydrzwiowca? Jeżeli tak, to MZA z przetargiem mogliby wymodzić coś z wejściami - przecież chinol ma to chore zwężenie w ostatnich drzwiach, spowodowane zabudową tyłu.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Podstawowa sprawa: nie wiemy jaki "klimat" panuje w MZA wokół tego zakupu i jakie sygnały były wysyłane. Albo dążono do zakupu tych autobusów (co sugerować mogą dosyć długie testy tego autobusu), albo wręcz przeciwnie (dosyć dziwny list otwarty przedstawicieli BYDa na Polskę adresowany do pani prezydent Gronkiewicz-Waltz). Przy tej drugiej opcji MZA ma niemały problem i należy przypuszczać, że oferta chińska będzie bardzo szczegółowo i surowo sprawdzana, a każde uchybienie zostanie wykorzystane przeciw oferentowi.
Abstrahując od zasadności tego zakupu (decyzja pachnie rozpoczynającą się kampanią przed wyborami samorządowymi) zwycięstwo chińskiego dostawcy w przetargu w dużym polskim mieście to niepokojący precedens.
Abstrahując od zasadności tego zakupu (decyzja pachnie rozpoczynającą się kampanią przed wyborami samorządowymi) zwycięstwo chińskiego dostawcy w przetargu w dużym polskim mieście to niepokojący precedens.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Świetnie powiedziane!TLG pisze:zwycięstwo chińskiego dostawcy w przetargu w dużym polskim mieście to niepokojący precedens.
Miałem okazję być w tym cudaku na Transexpo, ale zachwycony nie byłem. Nie mniej sama idea zakupu autobusów elektrycznych jest dobra i niech Warszawa toruje drogę innym miastom. A jeśli teraz Solaris przegra, to na pewno wyciągną wnioski w kolejnym przetargu (chociaż osobiście liczyłem na AMZ.)
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Najpierw tureckie Mercedesy, teraz chińskie elektrobusy. Warszawska komunikacja schodzi na psy.
Edit: Napiszę dokładnie o co mi chodziło, żeby nie podpaść Kędziorowi. Mianowicie takie miasto jak Warszawa jakby nie patrzeć stolica, nie powinna ograniczać się w przetargach tylko do najniższej ceny. Bo skutkuje to później tak jak w tym przypadku chińszczyzną na ulicach ( wiem jeszcze nie na 100%). Przecież ten BYD pomimo tego, że ma największe doświadczenie spośród wszystkich startujących w przetargu zupełnie nie nadaje się do obsługi warszawskich linii. Choćby przez "wspaniałą" zabudowę tylnej jego części. Amen.
I od razu lepiej to wygląda //Kędzior
Edit: Napiszę dokładnie o co mi chodziło, żeby nie podpaść Kędziorowi. Mianowicie takie miasto jak Warszawa jakby nie patrzeć stolica, nie powinna ograniczać się w przetargach tylko do najniższej ceny. Bo skutkuje to później tak jak w tym przypadku chińszczyzną na ulicach ( wiem jeszcze nie na 100%). Przecież ten BYD pomimo tego, że ma największe doświadczenie spośród wszystkich startujących w przetargu zupełnie nie nadaje się do obsługi warszawskich linii. Choćby przez "wspaniałą" zabudowę tylnej jego części. Amen.
I od razu lepiej to wygląda //Kędzior
Ostatnio zmieniony 2014-03-26, 20:08 przez Biały, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Dzięki czemu odwołanie do KIO będzie pewne jak w szwajcarskim banku a o dostawie pojazdów na Jesień będzie można zapomniećMrozard pisze:Jeżeli tak, to MZA z przetargiem mogliby wymodzić coś z wejściami - przecież chinol ma to chore zwężenie w ostatnich drzwiach, spowodowane zabudową tyłu.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Pozwolę sobie przytoczyć swoją wypowiedź z Wawkomu.
Solaris nie dał plamy. Cena jest realna. Dla Chińczyków natomiast to inwestycja, stać ich na to. Pytanie, czy MZA rzeczywiście chce odrzucić ofertę Chińczyków (a wcale tak nie musi być, nie wiemy, jaka atmosfera panuje wokół tej sprawy w MZA) i czy wykorzysta to jako rażąco niską cenę. A to będzie trudne do obrony.
Odnoszę wrażenie, że kryterium 90% ceny oznacza, że wciąż ten zakup jest formą eksperymentu. Polityka MZA wskazuje na poszukiwania nowego napędu (zakup hybryd, zamówienie autobusów LNG). Nawet kilkutygodniowe testy autobusu elektrycznego to wciąż mało i nie są one miarodajne. Zanim się na coś postawi trzeba to najpierw sprawdzić, jeżeli okaże się o kant dupy potłuc nie będzie takiego moralnego kaca.
Solaris nie dał plamy. Cena jest realna. Dla Chińczyków natomiast to inwestycja, stać ich na to. Pytanie, czy MZA rzeczywiście chce odrzucić ofertę Chińczyków (a wcale tak nie musi być, nie wiemy, jaka atmosfera panuje wokół tej sprawy w MZA) i czy wykorzysta to jako rażąco niską cenę. A to będzie trudne do obrony.
Odnoszę wrażenie, że kryterium 90% ceny oznacza, że wciąż ten zakup jest formą eksperymentu. Polityka MZA wskazuje na poszukiwania nowego napędu (zakup hybryd, zamówienie autobusów LNG). Nawet kilkutygodniowe testy autobusu elektrycznego to wciąż mało i nie są one miarodajne. Zanim się na coś postawi trzeba to najpierw sprawdzić, jeżeli okaże się o kant dupy potłuc nie będzie takiego moralnego kaca.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Decyzyjność MZA jest porażająca. Najpierw mówiono że te autobusy trafią na Woronicza, potem na Ostrobramską, a teraz znowu że na Woronicza. Prawdopodobnie te elektryki pójdą na 222, nie ma chyba innych linii na solówki na Krakowskim Przedmieściu, i to jeszcze która miała by mniej niż 10 brygad.Autobusy miałyby pojawić się w Warszawie na jesieni i obsługiwać jakąś linię na Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Bardzo często i z dużą przyjemnością podróżuje naszymi Mercedesami Conecto LF G i bardzo je sobie chwalę jako pasażer. Są ciche, komfortowe, nie szarpią w czasie zmiany biegów. Są świetną odskocznią od SolarisówBiały pisze:Najpierw tureckie Mercedesy, teraz chińskie elektrobusy. Warszawska komunikacja schodzi na psy.
Natomiast co do pojazdów BYD, mnie udało się tym przejechać - mój film nawet jest dostępny na youtube - i w sumie też nie mam nic przeciwko, aczkolwiek nie wiem jaką wersję otrzyma MZA, bo raczej nie to co jeździło na testach
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
No dobrze, ale jak długo ta sielanka potrwaJ-31 pisze:Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Bardzo często i z dużą przyjemnością podróżuje naszymi Mercedesami Conecto LF G i bardzo je sobie chwalę jako pasażer. Są ciche, komfortowe, nie szarpią w czasie zmiany biegów.Biały pisze:Najpierw tureckie Mercedesy, teraz chińskie elektrobusy. Warszawska komunikacja schodzi na psy.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
A co takiego dobrego jest w Conecto? Plastiki — pełna tandeta, nadkola pomalowane chamsko farbą olejną, brak przycisku z lewej strony ostatnich drzwi, wygląda to przy Solarisie jak Polonez przy Golfie IV
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Nie zamierzam jakoś specjalnie bronić Conecto LF. Natomiast tak naprawdę to każdy autobus ma jakieś wady. Solarisy też nie są przecież takie perfekcyjne, chociaż są niezłe. Także - kto co lubi, do wyboru do koloru.
A wracając do tematu - czyli przetargu na 10 autobusów elektrycznych z dużą ciekawością warto będzie poobserwować działania MZA w kwestii oferty autobusów firmy BYD
A wracając do tematu - czyli przetargu na 10 autobusów elektrycznych z dużą ciekawością warto będzie poobserwować działania MZA w kwestii oferty autobusów firmy BYD
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Według mnie MZA powinno raczej zmierzać w kierunku ujednolicenia taboru, czyli postawić na Solarisa, przynajmniej z serwisem nie będzie problemu, o czym nie byłbym taki przekonany w stosunku do BYD.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Problem w tym, że polska jest w unii europejskiej, a ona bodajże nakazuje spółką państwowym nabywania mienia/usług na drodze przetargu otwartego, innymi słowy BYD po prostu złożył ofertę, i powinien wygrać, chyba że MZA zagra nieuczciwie, wtedy będą sądy i takie tam...