[Warszawa] Przetargi dla ajentów
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Czy ja wiem, czy to było takie nieoczekiwane...?J-31 pisze:...i nieoczekiwanie okazało się, że KIO uwzględniło skargę PKS-u.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM prawdopodobnie unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nawet jeśli Michalczewski by wygrał to prawdopodobnie i tak ostatecznie byłyby Solarisy. MAN się pokroi, ale nie zrobi pełnej kabiny, która jest wymaganiem ZTMu. Nie bez powodu Lionsy 2010 do MZA przyszły z małą... Niestety, MANa prędko w Warszawie nie zobaczymy A tak w ogóle to wątpie czy ten przetarg jest zamiast walki PKS vs ITS. Nie miało być czasem trzeciego przetargu na 50 brygad? W końcu odchodzą 4 solówkowe pakiety - Mobilis nowy i stary oraz obydwa PKSu (jeden do końca przyszłego roku). No ale wszystko się okaże. Mimo wszystko mam nadzieję, że jednak Lion'sy kiedyś przyjadą do Warszawy, nawet jeśli pełna miała być samoróbką by ITS/MZA W końcu to świetne wozy
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Bzdura. Gdzie to unieważnienie?J-31 pisze:Nie udało się "uwalić" PKS-u, więc ZTM unieważnił ten przetarg i rozpisał nowy - na 50 brygad + 4 w rezerwie. Tabor 12 metrowy
http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublicz ... &i=764&l=1
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację. Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Unieważnienia może faktycznie nie ma, ale nowy przetarg owszem - jest. I tutaj już się robi ciekawiej, bo ZTM wymaga min. 15 wozów o napędzie alternatywnym. Najlepiej będą punktowane elektryki, hybrydy i ogniwa paliwowe (wodów). gorzej biogaz, CNG lub LPG, a najgorzej biopaliwa. Jest to 40% kryterium wyboru oferty - pozostałe 60 to cena. Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.
ZTM zapunktował mi osobiście dokładnymi schematami malowania i piktogramów. Im więcej miast to wprowadzi na takim poziomie, tym lepiej.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Użytkownik znany z rozpowszechniania konfabulacji i zwykłych blag. Trzeba troszkę dystansu i refleksji zamiast klepać w klawisze jak leci.J-31 pisze:Prawdę rzekłszy nie widziałem oficjalnego unieważnienia, ale ktoś na Wawkomie podał taką informację.
Tak, to jest trzecie "zaginione" zamówienie, które było opublikowane jako ogłoszenie wstępne w zeszłym roku.Natomiast jest nowy przetarg. I nie wiem, czy ten właśnie ogłoszony przetarg na 50 brygad, to jest kolejny - nowy, czy pokłosie walki z PKS-em
PS. OKi, rzeczywiście wspomniany przetarg o który walczy PKS Grodzio - nie został unieważniony. "Wojna" trwa nadal. Natomiast ogłoszony przetarg na 50 brygad jest nowy
Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Sądzę, że gdyby nawet powtarzali przetarg po wojnie Grodzio vs ITS to by były te same wymagania, a tu mamy do czynienia z dodatkowo punktowanymi autobusami na "bio" Tak poza tym to ciekawy jestem jak będą się sprawowały hybrydy Arrivy i czy w ogóle będą je puszczać na linie w weekendy. W Toruniu hybryda najlepiej się nie spisuje... No ale zobaczymy
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Myślę, że będą kursować tak, jak kursują pozostałe hybrydy i gazowe Solbusy. Nie ma logicznego powodu, by miały nie kursować w weekendy.
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)
Powtórzenie przetargu może mieć miejsce w momencie, kiedy ten przetarg zostanie unieważniony. Na przykład, kiedy najtańsza oferta przekracza wartość budżetu. Lub wszystkie oferty zostaną odrzucone z innych względów, np. błędów. Pewnie są też inne możliwości, ale to już pytanie do Piorunusa. Na pewno nie obroni się argument o tym, że "tego wykonawcy nie lubimy" (zwłaszcza, że zamawiający postawił na rażąco niską cenę i w tym kierunku zbierał dowody, a nie nienależyte wykonanie poprzednich kontraktów)
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Zdawało mi się, że ostatni kontrakt, jaki rozpoczęto wg tych zasad, to przeguby Michalczewskiego w 2006 roku, a potem już zaprzestali. Jeśli się myliłem, to mea culpa.TLG pisze:Oczywiście, że praktykowano. Częściej niż wprowadzanie całego kontraktu za jednym razem; od 2003 roku (pierwszy Mobilis i pierwszy ITS) począwszy.TranslatorPS pisze:(...)Ciekawostką jest stopniowe wprowadzanie wozów do ruchu partiami po 10 wozów na miesiąc - pierwsza od 1.09.17 i tak do 1.01.18, czego z tego co pamiętam w Warszawie dawno nie praktykowano.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
2007 (Mobilis+PKS), 2008 (Mobilis Soliny+Libero), 2010 (Mobilis i SU18): wszystko było etapami.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
ZTM po dłuższej bitwie podpisało jednak umowę z PKS Grodzisk Mazowiecki. Sprawa ciągnęła się dosyć długo, kilka miesięcy, ale w końcu podpisano umowę. Jeżeli to się potwierdzi to wychodzi na to, że PKS Grodzio do obsługi zakupi Solarisy Urbino 12 (jeszcze nie wiadomo której generacji, ale raczej prawdopodobnie będzie to nadal III-cia generacja - i obym skusił) oraz 5 autobusów MAN na biodiesel
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54491.html
Debiut zapowiadany jest na sierpień br.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54491.html
Debiut zapowiadany jest na sierpień br.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
ZTM rozstrzygnął kolejny przetarg na 50 brygad. Wśród ofert m.in. EEC proponował elektryczne Ursusy. Ursus już zdążył się pochwalić tym, że wyprodukuje elektryki dla EEC.... ale nici z tego, bo ZTM wybrał ofertę Mobilisa. Mobilis zaproponował hybrydowe MAN-y Lion's City oraz Volvo, ale tu chyba zaszła pomyłka, bowiem mowa jest o Volvo 8900 Hybrid. Wg. mnie chodziło raczej o Volvo 7900 Hybrid.
Tak kwestia zapewne wyjaśni się niedługo
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1281&c=98&l=1
Tak kwestia zapewne wyjaśni się niedługo
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1281&c=98&l=1
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
O, to coś nowego się pojawi w stolicy, do tej pory niezdobytej przez Volvo.
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Nie ukrywam, że sam jestem miło zaskoczony
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Mamy ciąg dalszy wspomnianego wyżej przetargu ZTM na kolejne 50 brygad. Już się cieszyliśmy z tych Volviaków Mobilisa... ale sprawa ostatecznie trafiła do KIO. Odwołującym się była firma EEC. KIO przyjęło odwołanie i ZTM musi ponownie przeanalizować wyniki tegoż przetargu... co oznacza, że wcale nie wykluczone jest, iż EEC wygra ten kontrakt.
Co by to oznaczało ? Oznaczałoby to dostawę ponad 50 szt. autobusów elektrycznych made in Ursus. I na tym etapie - jest super, ale ...
... jeden z użytkowników Wawkomu zwrócił moją uwagę - i to mnie też zaczęło zastanawiać - na mały problemik.
Jeżeli EEC szczęśliwie wygra ten przetarg i jeżeli EEC rzeczywiście zdecyduje się na zakup 50 autobusów elektrycznych, to ... w Warszawie brakuje infrastruktury dla takiej ilości autobusów elektrycznych - czyli urządzeń do ładowania autobusów elektrycznych, które powinny być zainstalowane na pętlach, aby wspomniane elektryki mogły się doładować pomiędzy kursami.
Tych urządzeń fizycznie nie ma i nic nie wskazuje aby miałoby ich być w przyszłości więcej niż sztuk 1.
W całej Warszawie na razie stoi jedno takie urządzenie i zdaje się, że chyba nadal nie jest fizycznie podłączone do napięcia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Co więcej takie urządzenie na razie postawiło ... MZA dla swoich autobusów
A to oznacza, że ajent będzie zmuszony ładować autobusy na zajezdni... czego chyba nikt o zdrowych zmysłach za bardzo sobie nie wyobraża
Zatem jak EEC zamierza zrealizować kontrakt jeśli rozładują mu się baterie w tych autobusach ?
Czekamy na decyzję ZTM-u
Co by to oznaczało ? Oznaczałoby to dostawę ponad 50 szt. autobusów elektrycznych made in Ursus. I na tym etapie - jest super, ale ...
... jeden z użytkowników Wawkomu zwrócił moją uwagę - i to mnie też zaczęło zastanawiać - na mały problemik.
Jeżeli EEC szczęśliwie wygra ten przetarg i jeżeli EEC rzeczywiście zdecyduje się na zakup 50 autobusów elektrycznych, to ... w Warszawie brakuje infrastruktury dla takiej ilości autobusów elektrycznych - czyli urządzeń do ładowania autobusów elektrycznych, które powinny być zainstalowane na pętlach, aby wspomniane elektryki mogły się doładować pomiędzy kursami.
Tych urządzeń fizycznie nie ma i nic nie wskazuje aby miałoby ich być w przyszłości więcej niż sztuk 1.
W całej Warszawie na razie stoi jedno takie urządzenie i zdaje się, że chyba nadal nie jest fizycznie podłączone do napięcia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Co więcej takie urządzenie na razie postawiło ... MZA dla swoich autobusów
A to oznacza, że ajent będzie zmuszony ładować autobusy na zajezdni... czego chyba nikt o zdrowych zmysłach za bardzo sobie nie wyobraża
Zatem jak EEC zamierza zrealizować kontrakt jeśli rozładują mu się baterie w tych autobusach ?
Czekamy na decyzję ZTM-u
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Według tego co Volvo przedstawiło w KIO to od tego roku nie ma czegoś takiego jak 7900. To co wszyscy uznają za 7900 Hybrid według przedstawionych przez producenta dokumentów jest 8900 Hybrid...J-31 pisze:Mobilis zaproponował hybrydowe MAN-y Lion's City oraz Volvo, ale tu chyba zaszła pomyłka, bowiem mowa jest o Volvo 8900 Hybrid. Wg. mnie chodziło raczej o Volvo 7900 Hybrid.
Ktoś tu bardzo chce aby Mobilis wygrał to zadanie
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Kwestia nazewnictwa Volvo 7900 Hybrid na razie chyba zeszła na plan dalszy, ponieważ EEC w tym przetargu złożyło odwołanie do KIO (ZTM wybrał Mobilisa ze wspomnianym Volvo). KIO podtrzymało to odwołanie, oznaczało by to, że ZTM musiałby podpisać umowę z EEC... a przypomnę, że EEC zaoferowało ponad 50 szt. autobusów elektrycznych Ursus Smile CS12E (o ile dobrze pamiętam nazwę ). I teraz powstaje inny problem, jak EEC chce realizować ten kontrakt bez ładowarek na pętlach
Może się okazać, że Volvo 7900 Hybird vel 8900Hybrid będzie jednak o wiele lepszym rozwiązaniem, patrząc obiektywnie na brak infrastruktury do obsługi takiej ilości elektryków. ZTM na razie milczy, wszyscy czekają na ostateczną decyzję
PS. Nie wiem czy to prawda, ale Ursus ponoć już ostrzegł MZA o możliwych opóźnieniach w dostawie 10 szt. elektryków
Może się okazać, że Volvo 7900 Hybird vel 8900Hybrid będzie jednak o wiele lepszym rozwiązaniem, patrząc obiektywnie na brak infrastruktury do obsługi takiej ilości elektryków. ZTM na razie milczy, wszyscy czekają na ostateczną decyzję
PS. Nie wiem czy to prawda, ale Ursus ponoć już ostrzegł MZA o możliwych opóźnieniach w dostawie 10 szt. elektryków
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
Z kronikarskiego obowiązku, możemy dopisać ciąg dalszy przetargu ZTM-u na 50 brygad autobusami klasy MAXI dla ajentów. Chodzi o przetarg który ciągnie się od stycznia br. Do walki stanęły dwie firmy "Mobilis" (oferujący autobusy hybrydowe Volvo lub MAN) oraz EEC, który zaproponował aż ~50 autobusów ... elektrycznych (Ursus CS12E). EEC - jak pisałem wyżej - skierował skargę do KIO... a w wielkim skrócie, sprawa, ostatecznie, trafiła do sądu i ten dzisiaj ogłosił wyrok w tej sprawie.
Skarga EEC definitywnie jest oddalona. Oznaczałoby to wygraną "Mobilisa", a tym samym żegnamy się z ideą elektrycznych autobusów prywatnych a czekamy na prywatne autobusy hybrydowe.
Link do artykułu
http://m.infobus.pl/ztm-warszawa-i-mobi ... 99770.html
Skarga EEC definitywnie jest oddalona. Oznaczałoby to wygraną "Mobilisa", a tym samym żegnamy się z ideą elektrycznych autobusów prywatnych a czekamy na prywatne autobusy hybrydowe.
Link do artykułu
http://m.infobus.pl/ztm-warszawa-i-mobi ... 99770.html
Re: [Warszawa] Przetargi dla ajentów
I znów z kronikarskiego obowiązku - ZTM podpisał dzisiaj umowę z firmą Mobilis na 50 brygad autobusami hybrydowymi. Kończy się tym samym kwestia jednego z najnowszych przetargów ZTM, a w zasadzie "długi serial" pełen protestów i wzajemnych oskarżeń.
Mobilis wybrał hybrydowe autobusy firmy MAN. Autobusy pojawią się w połowie przyszłego roku... z niecierpliwością czekamy na hybrydowe Lion'sy. To będzie bardzo ciekawa nowość w Warszawie
Mobilis wybrał hybrydowe autobusy firmy MAN. Autobusy pojawią się w połowie przyszłego roku... z niecierpliwością czekamy na hybrydowe Lion'sy. To będzie bardzo ciekawa nowość w Warszawie