Mercedes Citaro

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

Ciepły guzik to dopiero wprowadzą jak przyjadą autobusy z przetargu 50+opcja 50, bo wtedy wszystkie będą miały przystosowanie do otwierania drzwi przez pasażerów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29512
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: J-31 »

No dobrze, ale czy te nowe wrocławskie Citaro nie mają CG ? Chyba raczej powinny mieć ;)

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: michalsolaris »

Mają. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

@J-31: Chodzi mi o zasadę otwierania drzwi przyciskiem. Bo teraz to tylko Volva 7x00 i 7x00A i starsze Citara nie są dostosowane do tego. Choć w starszych Citarach nie będzie to zbyt trudne dostosować je do CG.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

https://my.matterport.com/show/?m=KKbsPoaRTEX
Wirtualna wycieczka po wnętrzu nowego Citaro.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29512
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: J-31 »

WOW. Fantastyczne rozwiązanie. Podoba mi się. Prosiłbym teraz o solówkę :)

No, a swoją drogą - poręcze szare, aluminiowe, bleee. Szkoda, że takie. Chociaż z drugiej strony są trwalsze niż lakierowane ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

Przyjeżdżają już nowe sztuki Citaro G C2. Różnią się paroma szczegółami od poprzednich:
  • Brakiem żółtego paska,
  • sufitem z poprzecznymi lampami LED, znanym z eCitaro,
  • Szerokim tylnym wyświetlaczem
Zdjęcia: http://infobus.pl/kolejne-citaro-g-c2-u ... 17808.html

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: michalsolaris »

Obawiam się, że zamówienie mogło zostać zrealizowane niezgodnie z SIWZ - przecież w tymże były zapisane wyświetlacze w formie "korali".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29512
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: J-31 »

Oglądałem wczoraj pobieżnie, toteż przed chwilą, jeszcze raz przejrzałem te zdjęcia nieco uważniej... zdjęcia są z fabryki i pokazują autobusy nie wykończone. W środku z sufitu wiszą kable, a na zewnątrz nie zainstalowano wyświetlaczy liniowych. Nad I-szymi drzwiami widać zaślepkę technologiczną - to będzie miejsce na kamerę. Zresztą powinny być dwie. Jedna na członie A nad I-szymi drzwiami, druga na członie B w rejonie III-cich drzwi.

Autobusy stoją gdzieś na parkingu, być może przyfabrycznym z tymczasowymi tablicami rejestracyjnymi. Wydaje mi się, że zostały one przygotowane do transportu... do serwisu, gdzie będą uzupełnianie. ;)

A zatem sądzę, że te autobusy jeszcze się sporo zmienią, zanim trafią do MPK ;)

9507
Posty: 2902
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mercedes Citaro

Post autor: 9507 »

No i jak tak bez paska? To nasz pasek!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

Przed dzisiejszymi Dniami Otwartymi miało miejsce oficjalne przekazanie 50 nowych Citaro C2 w Centrum Historii Zajezdnia, przy ul. Grabiszyńskiej.
Niestety wszystkie z nich są bez pasków.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29512
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: J-31 »

Hmmm, bez sensu, przecież to jest zmiana schemat malowania, aczkolwiek niewielka. Pociesza mnie przynajmniej, że komuś z MPK nie wpadło do głowy pomalować je na ciemny granatowy w wersji metalik ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

W końcu w pierwszej dostawie Citaro C2 i Citaro G C2 (z żółtym paskiem) skrócono sygnał ostrzegawczy przed zamykaniem drzwi. Nie rozbrzmiewa już 3 razy, tylko 2 razy, tak jak w nowszych egzemplarzach.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5775
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro

Post autor: Przemek »

Dwa srebrne Mercedesy MPK (Citaro K #4005 i G C2 #8342) stały się od dzisiaj autobusami nauki jazdy.
http://pasazer.mpk.wroc.pl/informacje/a ... -kierowcow
MPK Wrocław otworzyło szkołę dla kierowców

A gdyby tak nauczyć się jeździć autobusem. I zostać jego zawodowym wrocławskim kierowcą? Wrocławski przewoźnik ruszył dziś z pierwszymi zajęciami w swoim nowo otwartym Ośrodku Szkolenia Kierowców. Dzięki niemu, MPK Wrocław będzie szkolić przyszłych kierowców autobusów dokładniej, ponieważ już od początku zaznajomi ich z realiami pracy we Wrocławiu. Przewoźnik położy również dodatkowy nacisk na kurs pierwszej pomocy.

Do tej pory MPK Wrocław, aby nauczyć swojego przyszłego pracownika jazdy autobusem, musiało skierować go do zewnętrznego ośrodka szkoleniowego. Tam robił pełen kurs i zdawał później egzamin w WORDzie. Teraz przewoźnik same będzie szkolił kierowców – choć oczywiście państwowy egzamin pozostaje. MPK jednak bardzo zależało na otwarciu własnego ośrodka tak, by przygotowywać przyszłych kierowców już w czasie kursu do potrzeb ruchu miejskiego. Teraz dzięki nowej szkole polepszy się jakość kształcenia kierowców wrocławskich autobusów.
- Własny ośrodek szkolenia kierowców pozwoli nam na uwzględnienie w procesie dydaktycznym elementów kluczowych dla kierowców komunikacji miejskiej – mówi prezes MPK, Krzysztof Balawejder. – Jeśli zauważymy, że nasi przyszli kierowcy będą potrzebowali rozszerzenia nauki np. o dodatkowe godziny jazdy lub teorii, będziemy mogli to zrobić. Do tej pory nie mieliśmy na to wpływu. Pomocne nam w tym będą pochwały i skargi, jakie dostajemy od innych uczestników ruchu drogowego.
Dzięki temu, absolwent Ośrodka Szkolenia Kierowców będzie lepiej przygotowany do pracy. Kursy będą prowadzić m.in. kierowcy autobusów MPK Wrocław, którzy posiadają uprawnienia instruktorskie. Przyszły kierowca ma zdobyć przede wszystkim już na etapie nauki praktyczną wiedzę.
W Ośrodku będziemy również uczyć dodatkowo pierwszej pomocy oraz zasad obsługi pasażera – zaznacza kierownik Działu Szkoleń MPK, Łukasz Łoboda – Kursanci będą uczyć się jazdy na dwóch dostosowanych do nauki autobusach MPK. Jednym z nich będzie pojazd przegubowy, dzięki któremu kierowcy nauczą się m.in. skręcania pojazdem na wymagających zakrętach.
 Wcześniej taki trening był niemożliwy, ponieważ żaden z zewnętrznych ośrodków szkoleniowych, z którymi współpracowało MPK, nie posiadał przystosowanego do nauki autobusu przegubowego.
- Wypatrujcie na ulicach nasze srebrne strzały – bo oba autobusy będą właśnie tego koloru by różnić się od pojazdów liniowych – opowiada Łoboda – ale ponieważ szkolimy kierowców dla Wrocławia to na naszych pojazdach zobaczycie także graficzne odwzorowania najważniejszych wrocławskich budowli i oczywiście nasze żółto-czerwony autobusy. Pierwsi kursanci już są, ale rekrutujemy na kolejne cykle!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”