Linia kolejowa 275/E30 Wrocław Główny - Żary

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 275/E30 Wrocław Główny - Żary

Post autor: Przemek »

Trwają prace rozbiórkowe dawnej nastawni WND na Nowym Dworze, która spłonęła we wrześniu rok temu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 275/E30 Wrocław Główny - Żary

Post autor: Przemek »

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... tity=11601
PKP PLK ogłasza zamówienie na:
Wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz SW dla C-E59 Sw.Katarzyna-Wrocław Muchobór/Kuźniki
Zadanie II obejmuje: studium Wykonalności dla C-E 59 – odcinek Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Muchobór/Wrocław Kuźniki, tj.
a) Osiągnięcie maksymalnych prędkości na istniejącej geometrii torów dla pociągów pasażerskich oraz pociągów towarowych.
b) Uzyskanie nacisku 221 kN/oś na istniejącej geometrii torów.
c) Dostosowanie układów stacyjnych w celu uzyskania min długości użytecznej 775 m (przyjmowanie pociągów o długości min. 750 m) - dla torów głównych zasadniczych i dwóch torów głównych dodatkowych, z uwzględnieniem parametrów określonych w Standardach Technicznych (m.in. Tom I- załącznik ST1-T1-A6) oraz wytycznych sieci TEN-T i AGTC.
d) Skrócenie czasu jazdy.
e) Poprawa przepustowości linii, zwiększenie częstotliwości pociągów, skomunikowanie oraz punktualność realizowanych połączeń.
f) Wyeliminowanie „wąskich gardeł” korytarza C-E 59, na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Stadion – Wrocław Muchobór – Wrocław Kuźniki.
g) Zwiększenie dostępności transportu kolejowego.
h) Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla przewoźników.
i) Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych.
j) Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii.
k) Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów.
l) Zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”