Podwykonawca MPK

Przewoźnicy, bilety, pasażerowie, problemy i codzienność KM
Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris »

TranslatorPS pisze: 2019-03-23, 15:33ale w obecnej formie można spokojnie postawić tezę, że MPK wybrało te linie, przynajmniej pod względem obecnej sytuacji rozkładowej, poniekąd "ot tak, hokus pokus, hyc byleby było cokolwiek".
Zwłaszcza, że 119 i 132 prowadzą całkiem blisko zajezdni MPK, więc oddawanie tych linii zostawiając takie, do których trzeba daleko dojeżdżać, jest nieco dziwne. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

I to już drugie przekazanie do obsługi przez podwykonawcę. Na obu liniach przez jakiś czas jeździł Michalczewski 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

Dość spodziewany zwrot akcji 😉 Złożono 2 odwołania - jedno Pixel i drugie Arriva.
http://infobus.pl/arriva-i-pixel-skarza ... 13621.html
Pixel: MPK chce jednego dostawcy SIP
Pixel ma wobec wrocławskiego przewoźnika dwa zarzuty. Dotyczą one opisania przedmiotu zamówienia w sposób niezrozumiały i nie wyczerpujący, a także mającego utrudniać uczciwą konkurencję. Bydgoska firma w swojej skardze wskazuje, że MPK dokonując opisu wymagań wobec SIP używało oznaczeń wskazujących na konieczność zamontowania w autobusach urządzeń konkretnego producenta. Chodzi o Simsa, z którego systemów korzystają w tym momencie niemalże wszystkie pojazdy obsługujące wrocławską komunikację. Pixel wskazuje, że z uwagi na funkcjonowanie w stolicy Dolnego Śląska ITS wykonanego przez firmę Wasko oraz brak danych integracyjnych do niego zwycięski przewoźnik zostanie zmuszony do skorzystania z oferty jego bliskiego konkurenta. Sims bowiem był podwykonawcą Wasko w trakcie realizacji projektu. W związku z tym Pixel domaga się od MPK udostępnienia danych do integracji lub wykreślenia z SIWZ wymogu pełnej współpracy z wrocławskim ITS.
To chyba logiczne, że tam, gdzie używa się pełnego SIP-u od jednej firmy, to będzie dążyć się do tego, żeby był on taki również w nowych pojazdach.

Rozumiem, że utrata systemu we Wrocławiu jest kością w gardle dla Pixela, ale do tej pory zakupy autobusów i tramwajów z systemem SiMS jakoś nie były zaskarżane przez tą pierwszą firmę.

Drugie odwołanie - od Arrivy, już jest bardziej zrozumiałe. Termin jest zbyt napięty na skompletowanie potrzebnych używanych pojazdów i ich dostosowania do malowania miejskiego, systemu lokalizacji i systemu informacji pasażerskiej. Trzeba też skompletować kadry, zorganizować bazę, co do września br. może być trudne do spełnienia. W dodatku kary za choćby nie udostępnienie w terminie na życzenie MPK, zapisu monitoringu - 10tys. zł i za nie wyjechanie nowego pojazdu w terminie - 10tys. zł dziennie/autobus, to lekka przesada.

Takie ryzyko oznacza jedno - wysokie stawki wzkm w ofertach 😉

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris »

Jeśli chodzi o Arrivę to dla mnie to kolejny dowód na to, że MPK nie potrafi organizować przetargów i chcą wszystko załawic nie znając realiów rynku i na zasadzie "jakoś to będzie".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

Arriva szykuje się merytorycznie do przetargu, składa zapytanie ofertowe na 40 autobusów.
A pojutrze, 11 kwietnia odbędzie się rozprawa KIO ws. odwołań Pixela i Arrivy.
http://infobus.pl/arriva-szuka-40-nowyc ... 13779.html

KineticTS1
Posty: 50
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 »

Ze względu na napięty i mało realny termin wyznaczony przez MPK chcą rozeznać rynek. Czasu na dostawę nowych autobusów by wystarczyło. Nawet po ewentualnej wygranej byłby ponad rok czasu.
Sprawa się komplikuje z terminem pierwszego wyjazdu na linie, 1 września? Zgłaszali już, że przygotowanie wszystkiego potrwa przynajmniej 2 miesiące więcej. Może jednak przesadzali? Tu zastanawia mnie też jak by rozwiązali kwestie autobusów zastępczych. Żaden przewoźnik nie dysponuje 40 wolnymi autobusami, które sobie stoją na placu i czekają na ewentualny wyjazd.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

Tymczasem zmienił się zapis w SIWZ przetargu - zniesiono wymóg zgodności systemu wyświetlaczy wewnętrznych z tym używanym w pojazdach MPK. Zmiana ewidentnie pod PIXEL-a.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 159
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: michalsolaris »

Odwołanie PIXELa to tak jak pisałem czysty idiotyzm i odnoszenie korzyści dla siebie kosztem zamawiającego.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapy ... 6ec7f.html
Zmieniły się zapisy w SIWZ:
  • Autobusy zastępcze nie muszą być w barwach wrocławskich, lecz jednakowe dla wszystkich. Nowe oczywiście w barwach Wrocławia.
  • Autobusy mogą mieć tapicerkę z wzorem z innego miasta (KTOŚ chciałby wykorzystać warszawskie autobusy jako zastępcze ;))
  • Dopuszczono zastosowanie systemu informacji pasażerskiej równoważnego dla rozwiązań SiMS-a.
  • Dopuszczono tymczasowe autobusy o wysokości do ok. 3,3 metrów.
Termin składania ofert przesunięto na 23 maja br., godz. 12:00. Otwarcie ofert o 13:00.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

I mamy następny termin - 5 czerwca, godzina 12:00, otwarcie ofert - godzinę później.

KineticTS1
Posty: 50
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 »

Ale termin wyjazdu do obsługi linii we Wrocławiu to dalej 1 września? Czy ktoś jeszcze wierzy że to się uda dopiąć w terminie? ;)

KineticTS1
Posty: 50
Rejestracja: 2018-02-22, 10:31

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: KineticTS1 »

Z najnowszych informacji oferty złożyli: Mobilis, Michalczewski, DLA
Najlepszą ale i tak wyższą od zakładanej przedstawił Mobilis i tak na prawdę tylko on może liczyć na kontrakt. Oczywiście jak budżet zostanie powiększony z 130 do 165 mln.
Cenowo wypada to bardzo niekorzystnie dla MPK ale to było do przewidzenia. Pewnie kontrakt i tak zostanie podpisany bo sytuacja od jesieni będzie wymagała dodatkowych autobusów, a MPK chce w końcu wycofać Volva 7000/7000A

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: J-31 »

Hmmm. Obym się mylił, ale Mobilisowi z Warszawy schodzą zużyte już SU18III. Kończy im się kontrakt dla warszawskiego ZTM-u na te pojazdy i to już niebawem, a jednocześnie opcji przedłużenia umowy - raczej nie ma, a więc będą mieli autobusy do zbycia ;)

Oczywiście mogę się mylić, zresztą może z tego nic nie wyjść bo i tak mają zawyżoną ofertę cenową ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

Na pojazdy zastępcze jak znalazł, zwłaszcza że tapicerka z motywem innego miasta jest dopuszczona.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

MPK unieważniło przetarg z powodu przekroczenia budżetu. No ciekawe, czy w powtórce będzie taniej 😅

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: J-31 »

Ooops. No to "Mobilis" na razie straciło szansę, ale może w następnym podejściu uda im się wygrać ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

MPK z wszelką cenę chce zmieścić się w budżecie, ale zapominają, że dając tak wyśrubowane terminy i wymagania, sami narażają się na wysokie stawki w ofertach. Nie wiem na co oni liczą.

Swoją drogą, ciekaw jestem, czy nie będą próbować wynegocjować z Michalczewskim rozszerzenia obowiązującej umowy podwykonawstwa.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

http://infobus.pl/nowy-przetarg-na-lini ... 16257.html
I mamy powtórkę przetargu. Tym razem uszczuplonego o jedną linię (10 brygad mniej). Termin składania ofert to 21 sierpnia, a więc jeśli już się uda go rozstrzygnąć, to autobusy wyjadą najwcześniej zimą.
Czekamy teraz na SIWZ.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: J-31 »

Oj, mnie się wydaje, że jeśli już uda się go rozstrzygnąć, to pewnie kawałek po tzw. "nowym roku" ;)

... no, ale jak będzie ? To się dopiero okaże ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Podwykonawca MPK

Post autor: Przemek »

Otwarcie ofert za nami i tym razem 2 z 4 ofert mieszczą się w budżecie.
http://infobus.pl/mobilis-nowym-podwyko ... 16966.html
Mobilis, który znów zaproponował najniższą cenę. Za całość byłoby to 120 996 200 zł brutto. Stołeczny gigant zaproponował następujące stawki jednostkowe: 8,35 zł/wzkm netto w przypadku kursów "dwunastkami" i 12,11 zł/wzkm netto za przegubowce (średnio 9,26 zł netto). Tu warto porównać z poprzednim przetargiem. Pierwsze staniały z 8,60 zł netto, z kolei drugie podrożały z 11,83 zł netto.

Minimalnie droższa okazałą się Arriva. Spółka zaoferowała bardzo zbliżone stawki dla każdego typu autobusów. W przypadku krótszych to 9,49 zł/wzkm netto. Dłuższe to z kolei 9,79 zł/wzkm netto. Średnia stawka początkowa to 9,56 zł netto. To z kolei daje 121 205 300 zł brutto za całość.

Trzecią i niespodziewanie najdroższą ofertę przedstawiła radomska firma Michalczewski, która od 2015 r. jest podwykonawcą wrocławskiego MPK. Stawkę początkową za kursy "dwunastkami" przewoźnik skalkulował na 9,20 zł/wzkm netto. Przeguby to więcej, bo 11,65 zł/wzkm netto. Średnia wychodzi 9,79 zł netto. Całość daje 126 418 000 zł brutto. Porównując to z poprzednim przetargiem mamy istotną zmianę- dwie różne stawki zamiast jednej w wysokości 10,75 zł netto.

Ostatnią ofertę przedstawiły wrocławskiego Dolnośląskie Linie Autobusowe, które w kuluarach był wskazywane na czarnego konia przetargu. Cały kontrakt spółka wyceniła na 125 853 600 zł brutto. Z kolei stawki jednostkowe wyniosły 9,09 zł/wzkm za kursy autobusami klasy MAXI oraz 11,74 zł/wzkm neto przy przegubowcach, a zatem średnio 9,76 zł netto.. W tym przypadku mamy do czynienia z spadkiem stawek. Odpowiednio z 9,69 zł netto i 12,28 zł netto.
Zakres wzkm został pomniejszony, tak samo ilość autobusów z 40 do 30.
W początkowym okresie obowiązywania umowy nowy podwykonawca miałby przejąć od miejskiego przewoźnika obsługę linii 109, 119 (tylko w weekendy) 122, 132 i 609.
Przewozy będą obejmowane w trzech etapach:
  • od 18 stycznia 2020 r. - osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy
  • od 1 lutego 2020 r. - osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy
  • od 4 kwietnia 2020 r. - 10 autobusów klasy MEGA, w tym dwa rezerwowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje”