Tabor Polbus-PKS
Właśnie przed chwilą otrzymałem informacje na temet tych manów.
Oto one:
Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
Oto one:
Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
A przebieg ?Gadzie pisze:Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
PS. Dzięki za te dane
SU12 i K4016td, jakie Polbus kupował od ForBusu, były normalnymi autobusami miejskimi o 3 drzwiach.KKS pisze:No tak, ale dlaczego najpierw wzięli takie, a potem takie?
Kupione nabytki zostały skierowane na obsługę linii komercyjnych i strefowych, które można traktować jako swego rodzaju linie typu pekaesowego.
Ostatnie drzwi w tych wozach nie były wykorzystywane na takiego typu liniach, więc aby nie marnować przestrzeni pasażerskiej, zamówiono egzemplarze 2 drzwiowe.
Co ciekawe, na linii miejskiej 419 (z Dworca PKS do dzielnicy ¯ar na obrzeżach Wrocławia), którą także obsługuje POLBUS, kursują Autosany H7 , H9 i H10.10 ...
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Przetargi Polbus - PKS Wrocław
Czyżby następna szansa dla Autosana we WrocławiuPolbus-PKS sp. z o.o.
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych.
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych (typu A1, B1, C1) w ilości 9 sztuk (typ C1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości minimum 11,5 m; 2 sztuk typ B1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości od 8 m do 9 m; 3 sztuk typ A1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości do 8 m; wszystkie autobusy winny być wyposażone w silnik wysokoprężny spełniający normę emisji zanieczyszczeń EURO 5/EEV; ilość miejsc pasażerskich: dla autobusu typu C1minimum 86 miejsc ogółem, w tym 33 miejsc siedzących; dla autobusu typu B1minimum 56 miejsc ogółem, w tym minimum 23 miejsc siedzących; dla autobusów typu A1 – minimum 41 miejsc ogółem, w tym minimum 16 miejsc siedzących;
Liczba drzwi pasażerskich: dla autobusów typu C 1i B 1: drzwi pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone przed pierwszą osią o szerokości efektywnej min. 600 mm. Drzwi drugie dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone pomiędzy osiami o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Dla autobusów typu A 1 co najmniej 2 pary drzwi sterowanych przez kierowcę, w tym minimum jedna para drzwi dwuskrzydłowych o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Niska podłoga: dla autobusów typu C 1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm;
Poziom podłogi w drzwiach trzecich (gdy są) maks. 940 mm; W drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej. Strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie w drzwiach trzecich (gdy występują). Autobus powinien być wyposażony w system ECAS, umożliwiający wykorzystanie tzw. „przyklęku”; dla autobusów typu B1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm; w drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi; dopuszczalne maksymalnie 2 stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami; dla autobusów typu A1 poziom podłogi maksymalnie 360 mm o powierzchni umożliwiającej bezpieczny przewóz co najmniej jednego wózka inwalidzkiego – co najmniej w obszarze jednej pary drzwi dwuskrzydłowych i strefy bezpośrednio z nimi sąsiadującej. W co najmniej jednej parze drzwi dwuskrzydłowych wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu, łączące strefy wysokiej i niskiej podłogi;
Tablice informacyjne zewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica przednia w górnej części ściany przedniej (lub w przypadku braku możliwości technicznych w dowolnym miejscu za przednią szybą w sposób nie ograniczający pola widzenia kierowcy) i tablica boczna pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami w górnej części - dwurzędowe, wyświetlające numer linii i kierunek jazdy (przystanek końcowy i dodatkowo charakterystyczny przystanek przelotowy – zamawiający poda przed rozpoczęciem świadczenia usług treść tablic informacyjnych, która będzie podlegać kontroli) oraz tablica tylna wyświetlająca numer linii w górnej części ściany tyl<font color=blue><b>niej</b></font>; tablice elektronicznie sterowane – umożliwiające wyświetlanie zmiennych informacji dotyczących wariantów kursowania odpowiednio do wykonywanego kursu lub komunikatów np. o awarii pojazdu; zmiany informacji dokonuje kierujący pojazdem za pośrednictwem elektronicznego sterownika, wymóg stosowania tablic elektronicznych nie dotyczy pojazdu dodatkowego;
Tablice informacyjne wewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica boczna z umieszczonym schematem linii zawierającym nazwy wszystkich przystanków; Tablica przednia, umieszczona za kabiną kierowcy, z numerem linii i kierunkiem jazdy (przystanek końcowy);
Oznaczenia na zewnątrz pojazdu: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: nad przednimi drzwiami pojazdu należy umieścić napis „WEJŚCIE”, a nad pozostałymi drzwiami napis „WYJŚCIE”, na prawej burcie pojazdu należy umieścić napis mówiący o możliwości wsiadania wyłącznie przednimi drzwiami;
Barwa: wymagana do kolorystki autobusu: żółta (RAL 1028) oraz niebieska (RAL5022); Urządzenia specjalne: wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą i służbami alarmowymi (zestaw głośnomówiący);
Wyposażenie wnętrza: Wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą Wykonawcy i służbami alarmowymi;
Pozostałe warunki, w tym szczegółowy sposób realizacji dostaw i wymagane dokumenty określono w załączniku nr 1 do SIWZ.
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
2 582 740,00 EUR brutto.
Bez VAT 465 740,00 EUR
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 90 (od udzielenia zamówienia)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Temat dość mocno zakurzony, więc trochę odświeżę
W Polbusie w ostatnich latach przybyło trochę używanych pojazdów. W ubiegłym roku były to:
- trzy Mercedesy O408 http://phototrans.eu/2415,9,167,0,f.html
- trzy turystyczne Setry z serii S250 http://phototrans.eu/2415,9,725,0,f.html
- Mercedes O350-15RHD http://phototrans.eu/15,222686,9.html
Bieżący rok przyniósł kolejne zakupy. Tym razem padło również na autobusy używane - Renault Iliade i dwa Renault FR1.
Z eksploatacji wycofano natomiast Auwärtery Teamstar, Mercedesa O307 oraz Autosana H9 (jednego na pewno, być może większą ilość).
W ciągu ostatnich tygodni wyremontowali jednego z Autosanów H9-21. Zakres prac obejmował remont blacharki, nowe listwy i lakierowanie. Kombinowali też coś przy silniku, ale nie wiem w jakim stopniu i czy w ogóle go remontowali. Pojazd prezentuje się świetnie, silnik pracuje bardzo cicho i ogólne wrażenie jest bardzo dobre.
EDIT:
Widzę, że nikt nie pisze nic na temat tego przewoźnika, więc napiszę co nowego. Przyszedł nowy rok, więc czas na nowe używane autobusy.
Zakupiono 2 Mercedesy O407, dwa O408 i jednego O405NÜ.
http://phototrans.eu/14,470856,0,Merced ... 008AY.html
http://phototrans.eu/14,470644,0,Merced ... 986AV.html
Kolejne wozy przechodzą blacharkę, zrobili m. in. kolejne H9 i S215UL.
Po raz kolejny wygrali też przetarg na komunikację miejską w Oleśnicy.
W Polbusie w ostatnich latach przybyło trochę używanych pojazdów. W ubiegłym roku były to:
- trzy Mercedesy O408 http://phototrans.eu/2415,9,167,0,f.html
- trzy turystyczne Setry z serii S250 http://phototrans.eu/2415,9,725,0,f.html
- Mercedes O350-15RHD http://phototrans.eu/15,222686,9.html
Bieżący rok przyniósł kolejne zakupy. Tym razem padło również na autobusy używane - Renault Iliade i dwa Renault FR1.
Z eksploatacji wycofano natomiast Auwärtery Teamstar, Mercedesa O307 oraz Autosana H9 (jednego na pewno, być może większą ilość).
W ciągu ostatnich tygodni wyremontowali jednego z Autosanów H9-21. Zakres prac obejmował remont blacharki, nowe listwy i lakierowanie. Kombinowali też coś przy silniku, ale nie wiem w jakim stopniu i czy w ogóle go remontowali. Pojazd prezentuje się świetnie, silnik pracuje bardzo cicho i ogólne wrażenie jest bardzo dobre.
EDIT:
Widzę, że nikt nie pisze nic na temat tego przewoźnika, więc napiszę co nowego. Przyszedł nowy rok, więc czas na nowe używane autobusy.
Zakupiono 2 Mercedesy O407, dwa O408 i jednego O405NÜ.
http://phototrans.eu/14,470856,0,Merced ... 008AY.html
http://phototrans.eu/14,470644,0,Merced ... 986AV.html
Kolejne wozy przechodzą blacharkę, zrobili m. in. kolejne H9 i S215UL.
Po raz kolejny wygrali też przetarg na komunikację miejską w Oleśnicy.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Akurat jeśli chodzi o SU12 w Polbusie, to na starszych forbusowych widać upływ czasu, z kolei nowsze prezentują się lepiej od wielu autobusów MPK z tego samego okresu, a już na pewno nie zgrzytają w okolicy tylnych nadkoli podczas jazdy po nierównej drodze.
Proszę nie urywać kontekstu, bo całe zdanie urwane cytatem odnosi się do nawiązania do innej sprawy.A co to przeszkadza, że są LE?
Jechałeś? Czy opierasz się wyłącznie na parametrach z dowodu rejestracyjnego (rocznik)Kędzior pisze:SU12 fatalnym taborem? Pod jakim względem? Bo chyba nie wysokości podłogi, jak w BN/CN12 ;]
Auta są zapuszczone pod każdym względem. Abstrahując od SU12...
Pozostały tabor (Jelcze) z tych linii nadaje się bardziej do przewozów bydła niż ludzi
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2018-01-10, 22:53
Re:
Bardzo mi przykro ale z tym ostatnim muszę się zgodzić.Adrian_ pisze: ↑2006-12-16, 14:09Niestety, nie wiem konkretnie, z jakiego miasta przyszły te MAN-y, ale wiele wskazuje na to, że sa z Niemiec. 1505 ma nieco inne malowanie. Oprócz tego 1513 nie wyjeżdża jeszcze na miasto, gdyż nie zostal jeszcze zarejestrowany w Polsce (informacja pochodzi od mojego znajomego pracujacego w Polbusie). Jak tylko zostaną zarejestrowane zaczną pojawiać się na liniach miejskich (choć prawdę powiedziawszy bardziej nadają się na typowo PKS-owskie linie) .Paparazzi pisze: A ten różowo-fioletowy MAN to z kąd trafił do POLBUSu i czy ten 1505 też jest w takich samych barwach?
Do takiej odpowiedzi wystarczyło zacytować tylko ostatnie zdanie. I gratuluję złotej łopaty za odkop sprzed 12 lat. //Przemek
Re: Polbus-PKS
Polbus nie ma już tych autobusów, więc post rychło w czas napisany
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Polbus-PKS
A ja może ciut zmienię wątek. Ostatnio Polbus na swoin fanpage na Facebooku chwalił się, białymi autobusami na autostradzie:
Ostatnio jakąś białą nową Scanie widziałem pod ich szyldem z naklejką Flixbusa. Czyżby podjęli z Flixem jakąś współpracę?Gdzieś na autostradzie...
przy zachodzącym słońcu...
w stronę Wrocławia...
podążały dziś białe autobusy
Re: Polbus-PKS
WRO Airport Express jest włączone w siatkę Flixbusa, więc może na tą linię będą. (Oby jednak też na zwykłe)
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Polbus-PKS
O tym wiem że tam jeżdżą ale to same stare wozy. Wątpię, żeby nowe wozy były specjalnie kupione na ten cel.
PS Już wiem
PS Już wiem
Źródło fanpage na facebookuW tym tygodniu do nasza flota powiększyła się o trzy autobusy!
Dwa z nich to turystyczne modele Scania Touring HD 6x2, które przeznaczone będą do obsługi wynajmów dalekobieżnych. Trzeci z pojazdów to Neoplan Trendliner stworzony do obsługi ruchu międzymiastowego. Już wkrótce będziecie mogli spotkać go na linii 504 Oleśnica <> Wrocław
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Polbus-PKS
Testy Van Hoola EX15H na 504.
czwartek (05.03.2020):
4:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
5:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
7:50 Oleśnica JW - Wrocław (504);
9:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
11:45 Oleśnica JW - Wrocław (504);
13:20 Wrocław - Oleśnica WPII (504);
15:27 Oleśnica WPII - Wrocław (504);
16:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
18:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
20:10 Wrocław - Oleśnica JW (504);
21:20 Oleśnica JW - Wrocław (504);
23:00 Wrocław - Oleśnica JW (504).
czwartek (05.03.2020):
4:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
5:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
7:50 Oleśnica JW - Wrocław (504);
9:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
11:45 Oleśnica JW - Wrocław (504);
13:20 Wrocław - Oleśnica WPII (504);
15:27 Oleśnica WPII - Wrocław (504);
16:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
18:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
20:10 Wrocław - Oleśnica JW (504);
21:20 Oleśnica JW - Wrocław (504);
23:00 Wrocław - Oleśnica JW (504).