Tabor Polbus-PKS

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Właśnie przed chwilą otrzymałem informacje na temet tych manów.
Oto one:

Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Gadzie pisze:Rok produkcji 1998 , typ: MAN A20 (2-e sztuki), pierwsza rejstracja w
Austrii od 2006 w Pollbus-PKS, pojemność skokowa silnika 6871ccm, moc
kW/min. 191/2000, dopuszczalna prędkość 86 km/h, EURO 2, rejstrowany 44
siedzące 55 stojących, , skrzynia manualna, D/S/W: 11950/2500/2880,
ogumienie; 275/70R22,5 148G; obecnie obsługa komunikacji lokalnej
placówki
terenowej w oleśnicy (powiat Oleśnica).
A przebieg ?

PS. Dzięki za te dane ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

MKM Shadow pisze:A przebieg ?
NIe wiem jaki. na razie mam tylko tyle informacji. Może na początku maja będe wiedział coś na temat przebiegu. Jak coś to ci napisze na PW.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Muszę powiedzieć, że malowanie Polbusa jest bardzo podobne do malowania w PKM Jaworzno ;)

[ Dodano: 01 Maj 2007 23:11 ]
BTW dlaczego Polbus te nowe SU12 III zamówiło 2 drzwiowe, a te starsze ma 3 drzwiowe ;) ?

A w tych SU12 III z 2 drzwiami silnik jest leżący czy wieżowy ?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Tak malowanie jest podobne.

Co do tych 2-drzwiowych to chyba dlatego, iż obsługują linie podmiejskie i strefowe, a jak wiadomo autobusy 2-wejściowe są przeznaczone do linii wyjeżdżających poza miasto czyli wyżej wymienionych. :D

Silnik jest w wieży.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No tak, ale dlaczego najpierw wzięli takie, a potem takie?
Może po jakimś czasie stwierdzili, że to jest bardziej praktyczne :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

KKS pisze:No tak, ale dlaczego najpierw wzięli takie, a potem takie?
SU12 i K4016td, jakie Polbus kupował od ForBusu, były normalnymi autobusami miejskimi o 3 drzwiach.
Kupione nabytki zostały skierowane na obsługę linii komercyjnych i strefowych, które można traktować jako swego rodzaju linie typu pekaesowego.
Ostatnie drzwi w tych wozach nie były wykorzystywane na takiego typu liniach, więc aby nie marnować przestrzeni pasażerskiej, zamówiono egzemplarze 2 drzwiowe.

Co ciekawe, na linii miejskiej 419 (z Dworca PKS do dzielnicy ¯ar na obrzeżach Wrocławia), którą także obsługuje POLBUS, kursują Autosany H7 , H9 i H10.10 ...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Przetargi Polbus - PKS Wrocław

Post autor: Marcin_558 »

Polbus-PKS sp. z o.o.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Dostawa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych (typu A1, B1, C1) w ilości 9 sztuk (typ C1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości minimum 11,5 m; 2 sztuk typ B1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości od 8 m do 9 m; 3 sztuk typ A1) niskopodłogowych lub w części z obniżoną podłogą o długości do 8 m; wszystkie autobusy winny być wyposażone w silnik wysokoprężny spełniający normę emisji zanieczyszczeń EURO 5/EEV; ilość miejsc pasażerskich: dla autobusu typu C1minimum 86 miejsc ogółem, w tym 33 miejsc siedzących; dla autobusu typu B1minimum 56 miejsc ogółem, w tym minimum 23 miejsc siedzących; dla autobusów typu A1 – minimum 41 miejsc ogółem, w tym minimum 16 miejsc siedzących;
Liczba drzwi pasażerskich: dla autobusów typu C 1i B 1: drzwi pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone przed pierwszą osią o szerokości efektywnej min. 600 mm. Drzwi drugie dwuskrzydłowe sterowane przez kierowcę, umieszczone pomiędzy osiami o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Dla autobusów typu A 1 co najmniej 2 pary drzwi sterowanych przez kierowcę, w tym minimum jedna para drzwi dwuskrzydłowych o szerokości efektywnej min. 1 200 mm;
Niska podłoga: dla autobusów typu C 1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm;
Poziom podłogi w drzwiach trzecich (gdy są) maks. 940 mm; W drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej. Strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami. Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie w drzwiach trzecich (gdy występują). Autobus powinien być wyposażony w system ECAS, umożliwiający wykorzystanie tzw. „przyklęku”; dla autobusów typu B1 poziom podłogi w drzwiach pierwszych i drugich maks. 360 mm; w drugich drzwiach wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; strefa niskiej podłogi do końca drugich drzwi; dopuszczalne maksymalnie 2 stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu w przejściu za drugimi drzwiami; dla autobusów typu A1 poziom podłogi maksymalnie 360 mm o powierzchni umożliwiającej bezpieczny przewóz co najmniej jednego wózka inwalidzkiego – co najmniej w obszarze jednej pary drzwi dwuskrzydłowych i strefy bezpośrednio z nimi sąsiadującej. W co najmniej jednej parze drzwi dwuskrzydłowych wysuwany podest umożliwiający wjazd wózka osoby niepełnosprawnej; Dopuszczalne maksymalnie dwa stopnie pośrednie wewnątrz pojazdu, łączące strefy wysokiej i niskiej podłogi;
Tablice informacyjne zewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica przednia w górnej części ściany przedniej (lub w przypadku braku możliwości technicznych w dowolnym miejscu za przednią szybą w sposób nie ograniczający pola widzenia kierowcy) i tablica boczna pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami w górnej części - dwurzędowe, wyświetlające numer linii i kierunek jazdy (przystanek końcowy i dodatkowo charakterystyczny przystanek przelotowy – zamawiający poda przed rozpoczęciem świadczenia usług treść tablic informacyjnych, która będzie podlegać kontroli) oraz tablica tylna wyświetlająca numer linii w górnej części ściany tyl<font color=blue><b>niej</b></font>; tablice elektronicznie sterowane – umożliwiające wyświetlanie zmiennych informacji dotyczących wariantów kursowania odpowiednio do wykonywanego kursu lub komunikatów np. o awarii pojazdu; zmiany informacji dokonuje kierujący pojazdem za pośrednictwem elektronicznego sterownika, wymóg stosowania tablic elektronicznych nie dotyczy pojazdu dodatkowego;
Tablice informacyjne wewnętrzne: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: Tablica boczna z umieszczonym schematem linii zawierającym nazwy wszystkich przystanków; Tablica przednia, umieszczona za kabiną kierowcy, z numerem linii i kierunkiem jazdy (przystanek końcowy);
Oznaczenia na zewnątrz pojazdu: Wymagane dla wszystkich typów autobusów: nad przednimi drzwiami pojazdu należy umieścić napis „WEJŚCIE”, a nad pozostałymi drzwiami napis „WYJŚCIE”, na prawej burcie pojazdu należy umieścić napis mówiący o możliwości wsiadania wyłącznie przednimi drzwiami;
Barwa: wymagana do kolorystki autobusu: żółta (RAL 1028) oraz niebieska (RAL5022); Urządzenia specjalne: wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą i służbami alarmowymi (zestaw głośnomówiący);
Wyposażenie wnętrza: Wszystkie autobusy należy wyposażyć w środki łączności umożliwiające kierowcy bezpośredni kontakt z centralą Wykonawcy i służbami alarmowymi;
Pozostałe warunki, w tym szczegółowy sposób realizacji dostaw i wymagane dokumenty określono w załączniku nr 1 do SIWZ.

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
2 582 740,00 EUR brutto.
Bez VAT 465 740,00 EUR

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 90 (od udzielenia zamówienia)

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Czyżby następna szansa dla Autosana we Wrocławiu :)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Temat dość mocno zakurzony, więc trochę odświeżę
W Polbusie w ostatnich latach przybyło trochę używanych pojazdów. W ubiegłym roku były to:
- trzy Mercedesy O408 http://phototrans.eu/2415,9,167,0,f.html
- trzy turystyczne Setry z serii S250 http://phototrans.eu/2415,9,725,0,f.html
- Mercedes O350-15RHD http://phototrans.eu/15,222686,9.html

Bieżący rok przyniósł kolejne zakupy. Tym razem padło również na autobusy używane - Renault Iliade i dwa Renault FR1.
Z eksploatacji wycofano natomiast Auwärtery Teamstar, Mercedesa O307 oraz Autosana H9 (jednego na pewno, być może większą ilość).

W ciągu ostatnich tygodni wyremontowali jednego z Autosanów H9-21. Zakres prac obejmował remont blacharki, nowe listwy i lakierowanie. Kombinowali też coś przy silniku, ale nie wiem w jakim stopniu i czy w ogóle go remontowali. Pojazd prezentuje się świetnie, silnik pracuje bardzo cicho i ogólne wrażenie jest bardzo dobre.

EDIT:
Widzę, że nikt nie pisze nic na temat tego przewoźnika, więc napiszę co nowego. Przyszedł nowy rok, więc czas na nowe używane autobusy.

Zakupiono 2 Mercedesy O407, dwa O408 i jednego O405NÜ.

:strzałka: http://phototrans.eu/14,470856,0,Merced ... 008AY.html
:strzałka: http://phototrans.eu/14,470644,0,Merced ... 986AV.html

Kolejne wozy przechodzą blacharkę, zrobili m. in. kolejne H9 i S215UL.
Po raz kolejny wygrali też przetarg na komunikację miejską w Oleśnicy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

galant7 pisze:i przy tym fatalnym taborze
SU12 fatalnym taborem? Pod jakim względem? Bo chyba nie wysokości podłogi, jak w BN/CN12 ;]
Poza tym - taborem z Siechnic nie obsłużą połączeń międzymiastowych..
A kto powiedział że tak mieliby zrobić?

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Kędzior pisze:SU12 fatalnym taborem? Pod jakim względem?
Jak są tak złożone jak krakowskie, to serdeczne wyrazy współczucia. Do tego dochodzi kwestia dbania o tabor.
Kędzior pisze:wysokości podłogi, jak w BN/CN12
A co to przeszkadza, że są LE?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Akurat jeśli chodzi o SU12 w Polbusie, to na starszych forbusowych widać upływ czasu, z kolei nowsze prezentują się lepiej od wielu autobusów MPK z tego samego okresu, a już na pewno nie zgrzytają w okolicy tylnych nadkoli podczas jazdy po nierównej drodze.
A co to przeszkadza, że są LE?
Proszę nie urywać kontekstu, bo całe zdanie urwane cytatem odnosi się do nawiązania do innej sprawy.

galant7

Post autor: galant7 »

Kędzior pisze:SU12 fatalnym taborem? Pod jakim względem? Bo chyba nie wysokości podłogi, jak w BN/CN12 ;]
Jechałeś? Czy opierasz się wyłącznie na parametrach z dowodu rejestracyjnego (rocznik)
Auta są zapuszczone pod każdym względem. Abstrahując od SU12...
Pozostały tabor (Jelcze) z tych linii nadaje się bardziej do przewozów bydła niż ludzi :retard:

Awatar użytkownika
BarteG
Posty: 82
Rejestracja: 2010-08-12, 21:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BarteG »

A ja zapytam o Mercedesy O307. ¯yją? W 2011 jeszcze któregoś z nich widziałem, ale w tym roku nie miałem tej przyjemności :) . Jeżeli nadal jeżdżą to gdzie je można spotkać?

andrzej789
Posty: 1
Rejestracja: 2018-01-10, 22:53

Re:

Post autor: andrzej789 »

Adrian_ pisze:
2006-12-16, 14:09
Paparazzi pisze: A ten różowo-fioletowy MAN to z kąd trafił do POLBUSu i czy ten 1505 też jest w takich samych barwach?
Niestety, nie wiem konkretnie, z jakiego miasta przyszły te MAN-y, ale wiele wskazuje na to, że sa z Niemiec. 1505 ma nieco inne malowanie. Oprócz tego 1513 nie wyjeżdża jeszcze na miasto, gdyż nie zostal jeszcze zarejestrowany w Polsce (informacja pochodzi od mojego znajomego pracujacego w Polbusie). Jak tylko zostaną zarejestrowane zaczną pojawiać się na liniach miejskich (choć prawdę powiedziawszy bardziej nadają się na typowo PKS-owskie linie) :).
Bardzo mi przykro ale z tym ostatnim muszę się zgodzić.

Do takiej odpowiedzi wystarczyło zacytować tylko ostatnie zdanie. I gratuluję złotej łopaty za odkop sprzed 12 lat. //Przemek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Polbus-PKS

Post autor: Przemek »

Polbus nie ma już tych autobusów, więc post rychło w czas napisany 😉

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Polbus-PKS

Post autor: vernalisadonis »

A ja może ciut zmienię wątek. Ostatnio Polbus na swoin fanpage na Facebooku chwalił się, białymi autobusami na autostradzie:
Gdzieś na autostradzie...
przy zachodzącym słońcu...
w stronę Wrocławia...
podążały dziś białe autobusy
Ostatnio jakąś białą nową Scanie widziałem pod ich szyldem z naklejką Flixbusa. Czyżby podjęli z Flixem jakąś współpracę?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Polbus-PKS

Post autor: Przemek »

WRO Airport Express jest włączone w siatkę Flixbusa, więc może na tą linię będą. (Oby jednak też na zwykłe)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Polbus-PKS

Post autor: vernalisadonis »

O tym wiem że tam jeżdżą ale to same stare wozy. Wątpię, żeby nowe wozy były specjalnie kupione na ten cel.

PS Już wiem
W tym tygodniu do nasza flota powiększyła się o trzy autobusy! :)
Dwa z nich to turystyczne modele Scania Touring HD 6x2, które przeznaczone będą do obsługi wynajmów dalekobieżnych. Trzeci z pojazdów to Neoplan Trendliner stworzony do obsługi ruchu międzymiastowego. Już wkrótce będziecie mogli spotkać go na linii 504 Oleśnica <> Wrocław
Źródło fanpage na facebooku

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Polbus-PKS

Post autor: vernalisadonis »

Testy Van Hoola EX15H na 504.

czwartek (05.03.2020):

4:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
5:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
7:50 Oleśnica JW - Wrocław (504);
9:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
11:45 Oleśnica JW - Wrocław (504);
13:20 Wrocław - Oleśnica WPII (504);
15:27 Oleśnica WPII - Wrocław (504);
16:50 Wrocław - Oleśnica JW (504);
18:40 Oleśnica JW - Wrocław (504);
20:10 Wrocław - Oleśnica JW (504);
21:20 Oleśnica JW - Wrocław (504);
23:00 Wrocław - Oleśnica JW (504).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”