Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 278
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: vernalisadonis »

Ja jeszcze się zastanawiam nad tym czy na ulicy Podwale wymienią całe torowisko od Pl Orląt Lwowskich do skrzyżowania z ulicą Sądową.

m.szklarski
Posty: 27
Rejestracja: 2018-04-05, 18:10

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: m.szklarski »

Jakoś wizualizacje ten odcinak omijają, albo zbyt jestem niecierpliwy w szukaniu- jak ma się krzyżować TAT na ND z obecną linią tramwajową do pętli WPP?
Jednopoziomowo? Bez relacji skrętnych?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 278
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: vernalisadonis »

Na pętlę wjedziesz od strony miasta.

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1694640

m.szklarski
Posty: 27
Rejestracja: 2018-04-05, 18:10

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: m.szklarski »

Dzięki.
Teraz do mnie dotarło, że nie będzie po prostu przecięcia, a odcinek wspólny i możliwe dodatkowe relacje.

Ps. Mam nadzieję, że w żaden sposób nie wpłynie to na brak możliwości przełożenia dalszego odcinka linii (po której kursuje obecnie 23) z obecnego przebiegu wzdłuż ul. Złotoryjskiej na pl. Strzegomski i w końcu pełne wykorzystanie możliwości przystanku na nim. tj trzeciego peronu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

https://www.wroclaw.pl/portal/pierwsze- ... ecia-wideo
W tej chwili pierwsze sto metrów torowiska biegnącego równolegle do ul. Braniborskiej jest już zespawane i zabetonowane. Kolejne odcinki są układane. Na ul. Nabycińskiej pojawiła się nowa nawierzchnia. Natomiast na pl. Orląt Lwowskich drogowcy kończą powoli prace przy sieciach podziemnych.

Pierwsze sto metrów nowego torowiska, którym tramwaje pojadą na Nowy Dwór jest już zabetonowane. Wcześniej szyny zostały połączone metodą spawania termitowego. Inżynierowie wyposażyli je też w system antywibracyjny, tak aby tramwaje jeżdżąc po szynach robiły jak najmniej hałasu.



- Jeśli warunki pogodowe pozwolą drogowcy zaczną w ten sam sposób układać drugą nitkę torowiska. Cały czas w hucie produkowane są dla nas kolejne szyny. Powoli na trasie zaczną się również pojawiać słupy, które później będą podtrzymywać sieć trakcyjną. Ogólnie, można powiedzieć, że już ponad kilometrowy fragment nowej trasy ma swój korytarz – mówi Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

Wiadukt nad ul. Smolecką zdemontowany
Prace toczą się również przy wiadukcie nad ul. Smolecką. Obiekt jest już w zasadzie w całości rozebrany. Fragment prowadzący do niego ma już ułożoną warstwę stabilizującą podłoże, pojawiły się też pierwsze krawężniki. Na ul. Nabycińskiej, która również zostaje przebudowana w ramach tej inwestycji pojawiła się już nowa nawierzchnia.

Robotnicy pracują teraz przy układaniu chodników. Na pl. Orląt Lwowskich gdzie drogowcy działają od listopada na pierwszym fragmencie jest w większości gotowa nowa kanalizacja. Niebawem wykonawca będzie się przygotowywał do przełożenia ruchu samochodowego na przeciwległy pas.

Przetargi na kolejne odcinki
Wrocławskie Inwestycje rozpisały już przetarg na kolejny odcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłym roku. Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 278
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: vernalisadonis »

Od lutego, tylko jeszcze nie wiem którego dnia. Ma nastąpić zamiana tras objazdu 149 z linią 106.
Pytanie tylko. Po co?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 278
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: vernalisadonis »

Na Placu Orląt Lwowskich już powoli kładzione są tory.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

Termin otwarcia ofert w przetargu na odcinek WPB - Rogowska przesunięty na 27 marca.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

FP WI:
https://www.facebook.com/25607040196675 ... 104492415/
Na miły weekend. Na TAT robota wre..Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Podwala jakoś czarno zaczyna się robić, a na łuczku przy Robotniczej tak bialutko. Betonik wiąże
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

FB WI:
https://www.facebook.com/25607040196675 ... 354309590/
A na TAT betonujemy kolejny odcinek międzytorza. Tym razem przy samym wiadukcie nad ulicą Smolecką.
Pamiętacie jak pokazywaliśmy Wam efektowne spawanie termitowe. Teraz trwa szlifowanie szyn w miejscach tych łączeń. Wszystko po to aby jeździło się wygodniej
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

FB WI:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0401966755
Ścianka szczelna przy torach kolejowych To oznacza, że rozpoczęły się prace przy budowie drugiej podpory pod 160 metrowy wiadukt na TAT. Przy torach stoją już nowe szare słupy trakcyjne. Podczas tego etapu przebudujemy tu trakcję. Pierwsza podpora wiaduktu już pręży. W połowie czerwca dotrą do Wrocławia części konstrukcyjne tego olbrzymiego obiektu inżynierskiego.
Coraz okazalej wygląda też wiadukt nad ulicą Smolecką. Rośnie jak na drożdżachObrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

FB WI:
https://www.facebook.com/25607040196675 ... 407439618/
W piątek około południa kierowcy będą mogli skorzystać przebudowanego z fragmentu ulicy Piłsudskiego i przejechać od placu Legionów w kierunku ul. Podwale i dalej do Jana Pawła II.
Wykonawca przebudował na tym odcinku sieci podziemne, ułożył rozjazdy, zabetonował międzytorze, ułożył asfalt.ObrazekObrazekObrazek
Od soboty powrót linii autobusowych na pl. Orląt Lwowskich.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 278
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: vernalisadonis »

Jak się skręca w prawo z Podwala w Podwale przy Pl. Orląt Lwowskich to widać fragment starego torowiska. Ciekawe czy na stałe zostanie?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »


Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29554
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: J-31 »

Póki nowe - ładne. Generalnie fajnie. Tym razem asfalt na torowisku. Swego czasu pamiętam kostkę ułożoną na Placu Grunwaldzkim od mostu Grunwaldzkiego do RRR. I pamiętam - a było to ładnych kilkanaście lat temu - że ta kostka na torowisku (wspólnym dla tramwajów i autobusów) miejscami dosyć poważnie się zapadała, porobiły się dziury. Toteż może ten asfalt pożyje ;)

Generalnie z tego co zauważyłem to technologię lania asfaltu (a w zasadzie to chyba jest już asfaltobeton) stosuje się prawie wszędzie. Tak to działa w Krakowie, w Warszawie, miejscami w GOPie. No i we Wrocławiu też już coraz częściej ;)

Co by nie gadać - remonty trzeba robić i tyle. Zatem brawa dla władz Wrocławia :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

Fp Wrocławskie Inwestycje
👏Rośnie w oczach 160 metrowy wiadukt, którym nad torami kolejowymi przejadą na #TAT 🚋🚌. Na olbrzymiej konstrukcji pojawiły się pierwsze poprzecznice i rygle.👀 W kolejnych dniach pojawią się na budowie kolejne fragmenty wiaduktu, tym razem aż 36 metrowe. Zostaną zamontowane nad torami kolejowymi💪.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

m.szklarski
Posty: 27
Rejestracja: 2018-04-05, 18:10

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: m.szklarski »

Trochę OT- ale czy przy okazji totalnej przebudowy pl. Orląt Lwowskich nie dało się zmienić lokalizacji przystanków na opcję "ZA" skrzyżowaniem w każdym kierunku- tak jak na pl. Bema? Umożliwiłoby to w przyszłości wykorzystanie większej liczby wariantów relacji linii tramwajowych i jest wygodniejsze,dla przesiadających się lub rozpoczynających podróż na danym węźle.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5898
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór

Post autor: Przemek »

https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tr ... 56244.html
W ramach prac związanych powstawaniem trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór, trwa budowa 22-metrowego wiaduktu nad ulicą Smolecką i 160-metrowego nad torami kolejowymi znajdującymi się w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej.

Jacek Sutryk poinformował, że w nocy z poniedziałku na wtorek z Krakowa przyjechały 33-metrowe dźwigary kratownicowe wiaduktu na TAT. – W najbliższych tygodniach będą przygotowywane do montażu, a następnie montowane na podporach nad torami kolejowymi – zapowiada prezydent Wrocławia.

I dodaje, że obecnie trwają prace na pierwszych 25 metrach olbrzymiej konstrukcji, która powstanie w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej.
– Obiekt będzie miał 160 metrów długości i przejadą po nim bezkolizyjnie nad torami kolejowymi tramwaje oraz autobusy. Koszt jego budowy to blisko 40 milionów złotych – podkreśla Sutryk.
Zdjęcia w linku powyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”