PESA 120N/121N/122N
Na zdjęciu modelu pierwszy człon jest najdalej, więc jest ostatni.
Tak na serio mówiąc, to na pierwszy rzut oka myślałem, że ma pantograf z tyłu, bo nie wziąłem pod uwagę, że może być "pod włos". Byłoby to ewenementem, ale wynalazki to wynalazki.
Stąd wzięło się pytanie typu "ble ble ble czy ble ble ble ?"
Tak na serio mówiąc, to na pierwszy rzut oka myślałem, że ma pantograf z tyłu, bo nie wziąłem pod uwagę, że może być "pod włos". Byłoby to ewenementem, ale wynalazki to wynalazki.
Stąd wzięło się pytanie typu "ble ble ble czy ble ble ble ?"
Na stronie PESY też jest zdjęcie modelu. http://www.pesa.pl/upload/1090_zd.JPG Z tego co tu widać, tramwaj pięcioczłonowy ma nosić oznaczenie 120N.
Wszystko zależy od tego, jak sprawować się będzie ich prototyp. Jeśli dobrze - to przy tej cenie zamówienia mają raczej pewne, jeśli nie - niełatwo będzie przekonać przewoźników do bydgoskiej oferty.Wilchelm pisze:PESA ma niepowtarzalną okazję zrobić sobie fenomenlaną reklamę i zrobić tzw. "Interes życia". Jeżeli wyprodukuje naprawdę solidny trmawaj za taką cenę to nie bedzie miała konkurencji na rynku. Teraz wszystko zależy od PESY czy wykorzysta swoje 5, a może nawet 15 minut.
Panowie. Przecież wszystkie największe światowe konsorcja produkujące tabor kolejowy i tramwajowy, też kiedyś zaczynały od zera. A z biegiem lat zbierały doświadczenia i wypracowywały markę.
Toteż i ja dokładam się do pozytywnych życzeń dla PESY. Niech próbują.
"Kto nie gra, ten nie wygrywa"...
Jestem pewny, że ich 120N będzie hitem nie tylko krajowym...
[ Dodano: 2005-11-09, 10:55 ]
Tylko niech go w końcu zbudują i przetestują...
Toteż i ja dokładam się do pozytywnych życzeń dla PESY. Niech próbują.
"Kto nie gra, ten nie wygrywa"...
Jestem pewny, że ich 120N będzie hitem nie tylko krajowym...
[ Dodano: 2005-11-09, 10:55 ]
Tylko niech go w końcu zbudują i przetestują...
Tylko, że przynajmniej do tej pory wyglądało to tak: polscy producenci stosowali jako "nowość" te rozwiązania, które na Zachodzie nowością były, ale 20 lat temu. Chcąc być konkurencyjnym wobec europejskich producentów z doświadczeniem i renomą, trzeba wyprodukować coś porównywalnego, a nie tak jak Alstom tramwajopodobne U-Booty, które nijak się mają do produkcji zachodnich.J-31 pisze:Panowie. Przecież wszystkie największe światowe konsorcja produkujące tabor kolejowy i tramwajowy, też kiedyś zaczynały od zera. A z biegiem lat zbierały doświadczenia i wypracowywały markę.
Jeżeli tramwaj z PESY będzie faktycznie miał podobne parametry do współczesnych tramwajów zachodnich, to będę jego gorącym zwolennikiem. Natomiast nigdy nie będę popierać substytutów a'la warszawskie 116-tki, które są niefunkcjonalne i brzydkie. Obserwując współczesne trendy w stylistyce pojazdów szynowych, sylwetka 116-tek jest totalną porażką, natomiast 120-tka PESY wpisuje się dobrze w obecny trend.