A1010T -"Lider 2"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Hannibal

A1010T -"Lider 2"

Post autor: Hannibal »

"Nowy", zmodernizowany produkt Autosana :)

Zmodernizowany Lider 2 otrzymał nową ścianę przednią oraz tylną, znaną z modelu A1112T.
Najważniejsze jednak zmiany kryją się we wnętrzu pojazdu. Podłoga nowych Liderów 2 została obniżona do wysokości 680 mm. Wejście do wnętrza umożliwiają dwa niewielkie stopnie o wysokości 170 mm każdy. Powiększono również przedział dla osób stojących, oczywiście kosztem mniejszej ilości miejsc siedzących, jak również zamontowano większą ilość poręczy i uchwytów.
IMHO autobus idealny na linie podmiejskie i lokalne, wreszcie znalazł się ciekawy konkurent dla Solbusa B9.5 który w ostatnim czasie coraz silniej umacnia swoją pozycję na
polskim rynku.
3 sztuki nowych liderków kursują aktualnie po Krośnie - zakupił je MKS.

FOTY:
http://ampartner.pl?17a05d
http://ampartner.pl?17a0ab
http://ampartner.pl?17a0fy
http://ampartner.pl?17a0km
http://ampartner.pl?17a0ry

A co wy sądzicie o tym autobusie ? Zapraszam do wpisywania się :)

Podi

Post autor: Podi »

Ładny,chyba pierwszy autosan który mi się podoba :P

Peter

Post autor: Peter »

Kolorki może nie bardzo, ale przodzik i sylwetka całkiem ciekawa. Podoba mi się. :)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Ogólnie autobus prezentuje się dość dobrze. Wrażenie środka według mnie psują wewnętrzne stopnie i te szare płyty.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Bardzo ładnie się prezentuje z tą nową mordką :)

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Jeżeli chodzi o mnie to ten Autosan nie może mi się podobać, jak każdy inny. Po prostu nie przepadam za nimi i tyle. Jedyne co w tym dobre to jego malowanie. :|

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ale żeś odkrył.Te wozy jak już napisał Mac to najnowsze nabytki MKS-u Krosno.Mają numery 211-213.Dobrze,że MKS Sanok ich nie zakupił,ale nam nie są w MKS-ie takowe potrzebne.3 Lidery 2 w dosyć nieźle wypasionej wersji w Connexie wystarczają.A poza tym te krośnieńskie mają 264 koni mechanicznych.Niezłe byczyska.I mają tez niezłego kopa,zwłaszcza przy ruszaniu z przystanków.

Kozik

Post autor: Kozik »

Jest zatem nadzieja, że może uda się spowolnić tą stopniowa agonię polskich marek autobusów. Autobus sprawia bardzo dobre wrażenie, tylko teraz reszta w rękach przewoźników, którzy mogą wyrazić swoje poparcie dla tego modelu zakupując go..

ppln

Post autor: ppln »

@Kozik: To chyba tylko autobusów podmiejskich, bo Solaris szaleje :) . Jest on z pewnością praktyczniejszy niż SU12LE, czy nawet SU9.

PS. Ciekawe czy udałoby się wyprodukować autobus lokalny z niskopodłogowymi pierwszymi drzwiami (jak nie LE lub LF)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli chodzi o mnie, to mnie również te najnowsze Lidery 2, podobają się.

Są to juz kolejne wyprodukowane sztuki.

Między innymi jeden taki autobus jeździ już od kilku miesięcy po Warszawie (pisałem o tym w newsach) - eksploatuje go firma "Toro" i obsługuje lokalną, prywatną komercyjną linię z Centrum Warszawy do - o ile się nie mylę - Wołomina, lub w rejony Wołomina. Autobus jest cały bialy, bez makijażu.

Kilka sztuk Lidera 2 wytwórnia w Sanoku wyprodukowała dla węgierskiego przewoźnika - autobusy są w barwach żółto-zielony.

Reasumując, autobus jest piękny i faktycznie będzie to ostra konkurencja dla Solbusa ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Do Węgier to chyba A1012T z układem drzwi 1-2 poszły a nie A1010T.Z tego,co wiem Autosan wyprodukował A1012T w wersji dla Węgier z układem drzwi 1-2,takie same jakie ma Transkom Skoczów.Szkoda tlyko,ze węgierscy bracia nie moga się już żadnym nowym fabrycznie Ikarkiem odwdzieczyć.

ppln

Post autor: ppln »

A to Węgry nie mają króciutkich (minibusy) Ikarusów, że muszą zamawiać polskie Autosany? ¯eby chociaż Solarisa...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

No wiesz,przecież fabryka Ikarusa upadła w 2002r.,a w zasadzie Ikarus już nie produkuje busów.A co do A1012T dla Węgier to mam to info od wujka,który pracuje na jednym z wyższych stanowisk (nie,nie myje okien:D) w Autosanie.Zresztą kiedyś na placu manewrowym widziałem A1012T z układem drzwi 1-2,ok.10 sztuk, w malowaniu zielonym dla Węgier.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:(...)A co do A1012T dla Węgier to mam to info od wujka,który pracuje na jednym z wyższych stanowisk (nie,nie myje okien:D) w Autosanie.Zresztą kiedyś na placu manewrowym widziałem A1012T z układem drzwi 1-2,ok.10 sztuk, w malowaniu zielonym dla Węgier.
No właśnie wyżej pisałem o tym. :mruga:

[ Dodano: 2006-01-17, 09:22 ]
ppln pisze:A to Węgry nie mają króciutkich (minibusy) Ikarusów, że muszą zamawiać polskie Autosany? ¯eby chociaż Solarisa...
Węgrzy wprawdzie porzegnali już Ikarusa, tego którego pamiętamy, natomiast mają teraz innych producentów, np. firmę Credo, która produkuje autobusy (również niskowejściowe) na licencji SOR ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:No właśnie wyżej pisałem o tym.
J-31 pisałeś o A1010T a nie o A1012T.A tych z układem drzwi 1-1 na razie jest mało,ale produkcja powinna się rozwinąć.Jedną sztukę unowocześnionego A1012T ma PKS Connex Sanok.Co do miejskich to po niewypale z H7-10 Soliną Autosan chyba przestanie produkowac miejskie busy,skoro nawet projekt A1010M trafił do Jelcza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Co do miejskich to po niewypale z H7-10 Soliną Autosan chyba przestanie produkowac miejskie busy,skoro nawet projekt A1010M trafił do Jelcza.
Ale chyba ZS Jelcz nie będzie produkował A1010M - raczej pozostaną przy swoich produktach ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A M103 to co? to będzie przecież kontynuacja A1010M,tyle że z częściami od Jelcza (np.podwozie ma być od Salusa).

ppln

Post autor: ppln »

M103 to powinien być niskopodłogowy Salus, a M105 (jak tramwaj :P ) to powinno być 10-metrowe Vecto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:A M103 to co? to będzie przecież kontynuacja A1010M,tyle że z częściami od Jelcza (np.podwozie ma być od Salusa).
Wiesz coś tam słyszałem o tym M103, ale jakoś zdjęć nie widziałem, chyba, że pojawił się w sprzedaży pod inną nazwą, innym symbolem. ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Pozwolę sobie odświeżyć temat, ale dowiedziałem sie od wujka pracującego w Autosanie, ze Autosan rozważa możliwość zaprzestania produkcji miejskiej wersji Lidera. Dlaczego :?: ano dlatego, że podobno ten pomysł okazał sie całkowitym fiaskiem. Jak dotąd miejskie Lidery nabył tylko krośnieński MKS, a inni przewoźnicy niepotrzebuja wysokopodłogowego miejszczaka. Tak więc Autosan powróci chyba jednak do opcji montowania Liderów w wersji międzymiastowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”