Solaris Urbino III

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
drentwy

Post autor: drentwy »

J-31 pisze:I kolejne fotki z Niemiec. :)

Znalazłem je na Bergischerbus, przedstawiają najnowszy nabytek jednego z niemieckich przewoźników - firmę BSAG. Autorem zdjęć jest Tim Honschopp ;)

http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701-3.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701-4.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/4701-innen.jpg

Silnik DAF-a, skrzynia biegów ZF

No i jak ? :mruga:
Super, choć wolę jednak jasną listwę z przodu i tyłu. A co do Bergischerbus - naprawdę fajne forum, dobrze że je znalazłeś :) Po przebrnięciu przez nie (no cóż, niespecjalnie rozumiem niemiecki choć uczyłem się go kiedyś w liceum przez dwa lata ;)) znaleźć można całkiem ciekawe rzeczy. Tu np. SU12 III dla Hannoveru i Dusseldorfu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Podi pisze:Ech te niemieckie malowania...
Właśnie. Wyglądają, jakby wjechały w puszki z czerwoną farbą ;) Najgorzej wygląda wg mnie ten z Düsseldorfu - jak wymieniony front :retard:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

I ten czarny pasek - coś mi to nie pasuje...

ppln

Post autor: ppln »

Może te hannowerskie i dusseldorfowskie pięknością nie grzeszą, ale za kilnanaście (Niemcy chyba się takiego dobrego wozu po kilku latach nie pozbędą ;) ) lat ten z Hannoweru może pojawić się w Polsce (3-drzwiowy) jako jeden z pierwszych :)

Robson

Post autor: Robson »

drentwy pisze:Tu np. SU12 III dla Hannoveru i Dusseldorfu.
u2w pisze:Podi napisał:
Ech te niemieckie malowania...
Właśnie. Wyglądają, jakby wjechały w puszki z czerwoną farbą :wink: Najgorzej wygląda wg mnie ten z Düsseldorfu - jak wymieniony front face_retard
Jak na ferie będe w Duesseldorfie to specjalnie zapoluje na ten sprzęt. I pokażę fotki.

Na razie starczy tyle:
http://tiny.pl/mx8t
Jak na fotach widać busy jeżdżą na liniach 721,722 czyli tymi co najczęściej jeżdże a także blisko mam do linii 732 więc można się spodziewać dużej partii fotek. Ale obawiam się że wozy na tych liniach pojawiają się jedynie w dni wolne bo zawsze w tygdniu jeździły 18 metrowce.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Robson pisze:Jak na ferie będe w Duesseldorfie to specjalnie zapoluje na ten sprzęt. I pokażę fotki.
A mógłbyś przy okazji sfocić MAN-y NL 232 CNG :?:
Robson pisze:Ale obawiam się że wozy na tych liniach pojawiają się jedynie w dni wolne bo zawsze w tygdniu jeździły 18 metrowce.
Te 18 metrowce również będą mile widziane ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie to nawet fajny jest ten SU 12 III

http://www.niederbergbus.de/rheinbahn/f ... 20III%2012

Ja już co prawda zrobiłem rysunek temu pojazdowi, ale teraz aż korci mnie, żeby zrobić z tego model. :)

Robson

Post autor: Robson »

J-31 pisze:W sumie to nawet fajny jest ten SU 12 III
[link]
Już linka podałem ale w skróconej wersji. Ciekawe jakie ma siedzenia czy miękkie jakieś czy te tworde. Ale z tego co widzę wozy te mają jak prawie wszystkie tam Amfiteatr czyli prawie jak Low Entry to jest.

drentwy

Post autor: drentwy »

Wygląda na to, że na niemieckim forum rozpętała się mała awantura o Solarisa. Część krytykuje, część chwali - zupełnie jak u nas :mruga: Mógłbyś ktoś kto włada językiem Goethe'go krótko to streścić - http://www.bergischerbus.com/forum/viewtopic.php?t=9267 ?

OZZY

Post autor: OZZY »

Robson pisze:
J-31 pisze:W sumie to nawet fajny jest ten SU 12 III
[link]
Już linka podałem ale w skróconej wersji. Ciekawe jakie ma siedzenia czy miękkie jakieś czy te tworde. Ale z tego co widzę wozy te mają jak prawie wszystkie tam Amfiteatr czyli prawie jak Low Entry to jest.
dobrze to widać tutaj i tutaj.
Ztego co pamiętam to taki układ jest chyba w SU18 III dla Berlina. przy takim rozwiązaniu w "wieży" jest jedynie układ chłodzenia. Zastanawia mnie przebieg poziomu podłogi w czymś takim. Czy któs z władających niemieckim byłby w stanie znaleźć chociaż jedno zdjęcie wnętrza takiego pojazdu z widokiem na tył?

P.S: Gdy tak patrzę na te niemieckie solarki to stwierdzam (ale odkrycie :retard: ) że gdy ma się pieniądze można mieć autobus jaki się chce. W polsce nie ma amfiteatralnych Urbino. A oni? Chcą i mają...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to prawda - niemieccy przewoźnicy w pełni korzystają z możliwości dowolnego zamówienia pojazdu. Niby buda jest ta sama, ale środek jest dokładnie dopasowany zarówno do potrzeb technicznych przewoźnika, jak i potrzeb przewozowych. Ciekawe, kiedy u nas ta będzie. Kiedy nasi przewoźnicy dorosną do tego.... :cry:

[ Dodano: 2006-02-01, 14:16 ]
drentwy pisze:Wygląda na to, że na niemieckim forum rozpętała się mała awantura o Solarisa. Część krytykuje, część chwali - zupełnie jak u nas :mruga: Mógłbyś ktoś kto włada językiem Goethe'go krótko to streścić - http://www.bergischerbus.com/forum/viewtopic.php?t=9267 ?
Co prawda ja też nie znam niemieckiego i nie wiem w czym problem, ale poprosiłem ich o dyskusję nt. Solarisów w języku angielskim. Może czegoś się dowiem. Mam taką cichą nadzieję ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

OZZY pisze:Czy któs z władających niemieckim byłby w stanie znaleźć chociaż jedno zdjęcie wnętrza takiego pojazdu z widokiem na tył?
Nie władam niemieckim ale znalazłem ;) - Obrazek
J-31 pisze:Co prawda ja też nie znam niemieckiego i nie wiem w czym problem, ale poprosiłem ich o dyskusję nt. Solarisów w języku angielskim. Może czegoś się dowiem. Mam taką cichą nadzieję ;)
Widziałem, dziękuję. Choć za dużo to nam nie odpowiedzieli ;) :D

Robson

Post autor: Robson »

drentwy pisze:Nie władam niemieckim ale znalazłem :wink:
Fota zrobiona na zaj. Lierenfeld ;)

Wnętrze typowe dla wozów z Duesseldorfu(wiele MANów ak ma i Neoplany też). Wg. mnie bardzo nie praktyczne.

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Z tego co zrozumiałem, to niemcy narzekają na Solarisa, że kto to widział, żeby tyle tego jeździło itd.

[ Dodano: 2006-02-02, 20:45 ]
http://www.bergischerbus.com/forum/view ... 2898#92898

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Koledzy z Bergischerbus tłumaczyli mi, że po prostu ludzie dzielą się na tych którzy lubią Solarisy i na tych którzy za nimi nie przepadają. :)

Próbowałem się dowiedzieć ile kosztowało SU 18 III BSAG. Niestety zapytany kolega nie wiedział. Jemu się w sumie podoba ten autobus, ale podobno zaoszczędzono (o ile dobrze zrozumiałem) na elektronicznej informacji pasażerskiej. Tam są niby tablice diodowe, ale chyba czegoś brakuje. Mam wrażenie, że on <b>poprostu</b> żałuje, że nie zainstalowano monitorów LCD. ;)

A propo. Nie wiem, czy Zauważyliście, ale jeśli popatrzymy na niemieckie Solarisy np. BVG Berlin, to jakoś brakuje na nich zarówno emblematów jak i nazwy producenta i autobusu. Robi to wrażenie "autobusu bezimiennego" :mruga:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:A propo. Nie wiem, czy Zauważyliście, ale jeśli popatrzymy na niemieckie Solarisy np. BVG Berlin, to jakoś brakuje na nich zarówno emblematów jak i nazwy producenta i autobusu. Robi to wrażenie "autobusu bezimiennego"
Racja, bo prawda jest taka, że Berlin wstydzi się tego, że kupił autobsy z Polski... Szczególnie te pierwsze Solarisy, które BVG kupiło na "testy" zostały dosłownie wyczyszczone z wszystkich znaków mówiących marce ;) Na szczęście w III generacja Solaris tak umieścił swoją nazwę, że nie da się jej usunąć :strzałka: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=46592


P.S. Pozostałe autobusy takie jak Man seri NL2x3, Mercedes Citaro itp. również nie mają na przedniej ścianie swojego znaczka firmowego ze względu na "logo" BVG ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:Racja, bo prawda jest taka, że Berlin wstydzi się tego, że kupił autobsy z Polski... Szczególnie te pierwsze Solarisy, które BVG kupiło na "testy" zostały dosłownie wyczyszczone z wszystkich znaków mówiących marce ;)
No i okazało się, że zupełnie niepotrzebnie - ponieważ te pojazdy okazały się być tak świetne, że kupili już ponad 200 sztuk :-P

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:No i okazało się, że zupełnie niepotrzebnie - ponieważ te pojazdy okazały się być tak świetne, że kupili już ponad 200 sztuk
Tak, ale tu nie o to chodzi. Wiesz jaki to wstyd dla niemca kupić coś od polaka ;) Wcale bym się nie zdziwił gdyby ktoś prezesowi BVG zwrócił uwagę, że kupił autobusy z Polski a nie z ojczyzny... :| Taka jest już ich mentalność...

Robson

Post autor: Robson »

Niemcy myślą że jak już coś polskie to beznadziejne a inna jest prawda tak jak z polskimi pracownikami przez grupę dabili mamy takie niechlubne imię. Tylko jak wiadomo MAN czy Nepolan to niemieckie firmy i od wielu lat kupują właśnie te autobusy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:(...) Tylko jak wiadomo MAN czy Nepolan to niemieckie firmy i od wielu lat kupują właśnie te autobusy.
Po prostu siła tradycji. Przywiązania do dobrych, sprawdzonych, niemieckich marek. Jednak już zaczyna się to zmieniać, ponieważ obok naszych Solarisów niemieccy przewoźnicy zaczynają kupować francuskie Citalisy - chyba raczej czeskie Citalisy. Na razie jednak Solarisów sprowadza się więcej... xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”