Solaris Urbino III
Super, choć wolę jednak jasną listwę z przodu i tyłu. A co do Bergischerbus - naprawdę fajne forum, dobrze że je znalazłeś Po przebrnięciu przez nie (no cóż, niespecjalnie rozumiem niemiecki choć uczyłem się go kiedyś w liceum przez dwa lata ) znaleźć można całkiem ciekawe rzeczy. Tu np. SU12 III dla Hannoveru i Dusseldorfu.J-31 pisze:I kolejne fotki z Niemiec.
Znalazłem je na Bergischerbus, przedstawiają najnowszy nabytek jednego z niemieckich przewoźników - firmę BSAG. Autorem zdjęć jest Tim Honschopp
http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701-3.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/hb-4701-4.jpg
http://www.bergischerbus.com/forum/files/4701-innen.jpg
Silnik DAF-a, skrzynia biegów ZF
No i jak ?
drentwy pisze:Tu np. SU12 III dla Hannoveru i Dusseldorfu.
Jak na ferie będe w Duesseldorfie to specjalnie zapoluje na ten sprzęt. I pokażę fotki.u2w pisze:Podi napisał:
Ech te niemieckie malowania...
Właśnie. Wyglądają, jakby wjechały w puszki z czerwoną farbą Najgorzej wygląda wg mnie ten z Düsseldorfu - jak wymieniony front
Na razie starczy tyle:
http://tiny.pl/mx8t
Jak na fotach widać busy jeżdżą na liniach 721,722 czyli tymi co najczęściej jeżdże a także blisko mam do linii 732 więc można się spodziewać dużej partii fotek. Ale obawiam się że wozy na tych liniach pojawiają się jedynie w dni wolne bo zawsze w tygdniu jeździły 18 metrowce.
A mógłbyś przy okazji sfocić MAN-y NL 232 CNGRobson pisze:Jak na ferie będe w Duesseldorfie to specjalnie zapoluje na ten sprzęt. I pokażę fotki.
Te 18 metrowce również będą mile widzianeRobson pisze:Ale obawiam się że wozy na tych liniach pojawiają się jedynie w dni wolne bo zawsze w tygdniu jeździły 18 metrowce.
W sumie to nawet fajny jest ten SU 12 III
http://www.niederbergbus.de/rheinbahn/f ... 20III%2012
Ja już co prawda zrobiłem rysunek temu pojazdowi, ale teraz aż korci mnie, żeby zrobić z tego model.
http://www.niederbergbus.de/rheinbahn/f ... 20III%2012
Ja już co prawda zrobiłem rysunek temu pojazdowi, ale teraz aż korci mnie, żeby zrobić z tego model.
Wygląda na to, że na niemieckim forum rozpętała się mała awantura o Solarisa. Część krytykuje, część chwali - zupełnie jak u nas Mógłbyś ktoś kto włada językiem Goethe'go krótko to streścić - http://www.bergischerbus.com/forum/viewtopic.php?t=9267 ?
dobrze to widać tutaj i tutaj.Robson pisze:Już linka podałem ale w skróconej wersji. Ciekawe jakie ma siedzenia czy miękkie jakieś czy te tworde. Ale z tego co widzę wozy te mają jak prawie wszystkie tam Amfiteatr czyli prawie jak Low Entry to jest.J-31 pisze:W sumie to nawet fajny jest ten SU 12 III
[link]
Ztego co pamiętam to taki układ jest chyba w SU18 III dla Berlina. przy takim rozwiązaniu w "wieży" jest jedynie układ chłodzenia. Zastanawia mnie przebieg poziomu podłogi w czymś takim. Czy któs z władających niemieckim byłby w stanie znaleźć chociaż jedno zdjęcie wnętrza takiego pojazdu z widokiem na tył?
P.S: Gdy tak patrzę na te niemieckie solarki to stwierdzam (ale odkrycie ) że gdy ma się pieniądze można mieć autobus jaki się chce. W polsce nie ma amfiteatralnych Urbino. A oni? Chcą i mają...
Tak to prawda - niemieccy przewoźnicy w pełni korzystają z możliwości dowolnego zamówienia pojazdu. Niby buda jest ta sama, ale środek jest dokładnie dopasowany zarówno do potrzeb technicznych przewoźnika, jak i potrzeb przewozowych. Ciekawe, kiedy u nas ta będzie. Kiedy nasi przewoźnicy dorosną do tego....
[ Dodano: 2006-02-01, 14:16 ]
[ Dodano: 2006-02-01, 14:16 ]
Co prawda ja też nie znam niemieckiego i nie wiem w czym problem, ale poprosiłem ich o dyskusję nt. Solarisów w języku angielskim. Może czegoś się dowiem. Mam taką cichą nadziejędrentwy pisze:Wygląda na to, że na niemieckim forum rozpętała się mała awantura o Solarisa. Część krytykuje, część chwali - zupełnie jak u nas Mógłbyś ktoś kto włada językiem Goethe'go krótko to streścić - http://www.bergischerbus.com/forum/viewtopic.php?t=9267 ?
Nie władam niemieckim ale znalazłem -OZZY pisze:Czy któs z władających niemieckim byłby w stanie znaleźć chociaż jedno zdjęcie wnętrza takiego pojazdu z widokiem na tył?
Widziałem, dziękuję. Choć za dużo to nam nie odpowiedzieliJ-31 pisze:Co prawda ja też nie znam niemieckiego i nie wiem w czym problem, ale poprosiłem ich o dyskusję nt. Solarisów w języku angielskim. Może czegoś się dowiem. Mam taką cichą nadzieję
Z tego co zrozumiałem, to niemcy narzekają na Solarisa, że kto to widział, żeby tyle tego jeździło itd.
[ Dodano: 2006-02-02, 20:45 ]
http://www.bergischerbus.com/forum/view ... 2898#92898
[ Dodano: 2006-02-02, 20:45 ]
http://www.bergischerbus.com/forum/view ... 2898#92898
Koledzy z Bergischerbus tłumaczyli mi, że po prostu ludzie dzielą się na tych którzy lubią Solarisy i na tych którzy za nimi nie przepadają.
Próbowałem się dowiedzieć ile kosztowało SU 18 III BSAG. Niestety zapytany kolega nie wiedział. Jemu się w sumie podoba ten autobus, ale podobno zaoszczędzono (o ile dobrze zrozumiałem) na elektronicznej informacji pasażerskiej. Tam są niby tablice diodowe, ale chyba czegoś brakuje. Mam wrażenie, że on <b>poprostu</b> żałuje, że nie zainstalowano monitorów LCD.
A propo. Nie wiem, czy Zauważyliście, ale jeśli popatrzymy na niemieckie Solarisy np. BVG Berlin, to jakoś brakuje na nich zarówno emblematów jak i nazwy producenta i autobusu. Robi to wrażenie "autobusu bezimiennego"
Próbowałem się dowiedzieć ile kosztowało SU 18 III BSAG. Niestety zapytany kolega nie wiedział. Jemu się w sumie podoba ten autobus, ale podobno zaoszczędzono (o ile dobrze zrozumiałem) na elektronicznej informacji pasażerskiej. Tam są niby tablice diodowe, ale chyba czegoś brakuje. Mam wrażenie, że on <b>poprostu</b> żałuje, że nie zainstalowano monitorów LCD.
A propo. Nie wiem, czy Zauważyliście, ale jeśli popatrzymy na niemieckie Solarisy np. BVG Berlin, to jakoś brakuje na nich zarówno emblematów jak i nazwy producenta i autobusu. Robi to wrażenie "autobusu bezimiennego"
Racja, bo prawda jest taka, że Berlin wstydzi się tego, że kupił autobsy z Polski... Szczególnie te pierwsze Solarisy, które BVG kupiło na "testy" zostały dosłownie wyczyszczone z wszystkich znaków mówiących marce Na szczęście w III generacja Solaris tak umieścił swoją nazwę, że nie da się jej usunąć http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=46592J-31 pisze:A propo. Nie wiem, czy Zauważyliście, ale jeśli popatrzymy na niemieckie Solarisy np. BVG Berlin, to jakoś brakuje na nich zarówno emblematów jak i nazwy producenta i autobusu. Robi to wrażenie "autobusu bezimiennego"
P.S. Pozostałe autobusy takie jak Man seri NL2x3, Mercedes Citaro itp. również nie mają na przedniej ścianie swojego znaczka firmowego ze względu na "logo" BVG
No i okazało się, że zupełnie niepotrzebnie - ponieważ te pojazdy okazały się być tak świetne, że kupili już ponad 200 sztukB.A. Baracus pisze:Racja, bo prawda jest taka, że Berlin wstydzi się tego, że kupił autobsy z Polski... Szczególnie te pierwsze Solarisy, które BVG kupiło na "testy" zostały dosłownie wyczyszczone z wszystkich znaków mówiących marce
Tak, ale tu nie o to chodzi. Wiesz jaki to wstyd dla niemca kupić coś od polaka Wcale bym się nie zdziwił gdyby ktoś prezesowi BVG zwrócił uwagę, że kupił autobusy z Polski a nie z ojczyzny... Taka jest już ich mentalność...J-31 pisze:No i okazało się, że zupełnie niepotrzebnie - ponieważ te pojazdy okazały się być tak świetne, że kupili już ponad 200 sztuk
Po prostu siła tradycji. Przywiązania do dobrych, sprawdzonych, niemieckich marek. Jednak już zaczyna się to zmieniać, ponieważ obok naszych Solarisów niemieccy przewoźnicy zaczynają kupować francuskie Citalisy - chyba raczej czeskie Citalisy. Na razie jednak Solarisów sprowadza się więcej...Robson pisze:(...) Tylko jak wiadomo MAN czy Nepolan to niemieckie firmy i od wielu lat kupują właśnie te autobusy.