Solaris Urbino III
To by możliwe było ale ***** ****** ******* ****** (wstawcie sobie takie wyrazy jakie chcecie, byle nie pochwały ) MPK dało idiotyczny warunek, że pojazdów muszą mieć więcej niż ~40 (10% taboru) A na Solarisy jest szansa jeśliby Solaris troszkę by się poprocesował z MPK (to legalne tak ograniczać jest?).
Oczywiście że jest to legalne. Patrząc z tej perspektywy nielegalnym mogłoby być ograniczenie co do silników MB. A tutaj chodzi jedynie o ujednolicenie taboru ze wzglądu na silniki i w ten sposób ograniczenie wydatków na niezbedne części (tajniej jest kupić 15 takich samych części niż 3x5 różnych)
Osobiście nie mam nic do solarisów: jest to (nie patrząc oczywiście na "pochodzenie) polska marka produkująca niezłe autobusy z ciekawym wyglądem. Solaris sprzedał w ciągu swojego istnienia dostatecznie dużo autobusów by udowodnić ze ich wyroby spełniają oczekiwania polskiego rynku.
Jednak mimo wszystko nie widzę solarisa w Łodzi.
Osobiście nie mam nic do solarisów: jest to (nie patrząc oczywiście na "pochodzenie) polska marka produkująca niezłe autobusy z ciekawym wyglądem. Solaris sprzedał w ciągu swojego istnienia dostatecznie dużo autobusów by udowodnić ze ich wyroby spełniają oczekiwania polskiego rynku.
Jednak mimo wszystko nie widzę solarisa w Łodzi.
Masz na myśli Nowe Sady? Przecież tam trafiły Jelcze M131MB/3 więc jest to dosyć oczywiste co MPK zamierza tam umieścić. Jasne chciałbym żeby po Łodzi śmigały solarki we wszystkich wariantach, bez wyjątków ale sądzę że jest to pobożne życzenie nie mające żadnego związku z rzeczywistością. Gdyby MPK myślało o solararkach to nie układałoby przetargów pod inne marki, z góry wykluczając je (solarisy)
Bardziej prawdopodobny jest wg mnie zakup 19 dodatkowych V7000A do Zaj.Limanowskiego i 100% uniskopodłogowienie tej zajezdni niż pojawienie się w przeciągu najbliższych kilku lat solarki w Łodzi
Bardziej prawdopodobny jest wg mnie zakup 19 dodatkowych V7000A do Zaj.Limanowskiego i 100% uniskopodłogowienie tej zajezdni niż pojawienie się w przeciągu najbliższych kilku lat solarki w Łodzi
Jelcze M121MB/3OZZY pisze:Jelcze M131MB/3
Panowie, to jest temat o Solarisach III generacji. Wracamy do tematu. :smile2:
Próbowałem się do wiedzieć od kolegów z Niemiec co do ceny ich Solarisów IIIG. Niestety nie udało mi się i nadal męczy mnie pytanie - czy ich autobusy, specjalnie przez nich zamiane i modyfikowane przez producenta są dużo droższe od naszych "standardowych" ?
Jak Myślicie ?
Tzn. podejrzewam, że póki modernizacja polega tylko na zmianie układu foteli, bez potrzeby przebudowy konstrukcji pudła, to różnice kosztowe są małe.B.A. Baracus pisze:A czemu on miałby być jakoś specjalnie płatny Amfiteatr również się zalicza do do ustawienia siedzeńppln pisze:ale wspomniany amfiteatr (tak właściwie to on równy na całej linii był?) to raczej więcej kosztuje
Natomiast jeśli przewoźnik zażyczy sobie modyfikacje w konstrukcji pojazdu + zamówi nowoczesny system informacyjny - włącznie z monitorami LCD - to pewnie taki pojazd kosztuje znacznie więcej. I różnica pomiędzy takim pojazdem, a standardowym, będzie sięgać w tysiącach PLN lub EURO