[Łódź] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
janu

Zdjęcie

Post autor: janu » 2006-05-17, 12:21

Mam ciekawą fotę ukazującą przystanek centralny oraz fragment centrum z biurowca.

adekpabianice

Post autor: adekpabianice » 2006-05-29, 16:34

ŁTR w pabianicach nie_będzie i może od 15.06.06 też mogą już przestać jeżdzić :!:
Kurde jak bym im w tym um ukręcił kark ah taka ohotę mam :devil: :retard:
Ostatnio zmieniony 2006-05-30, 17:16 przez adekpabianice, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-05-29, 18:22

adekpabianice pisze:ŁTR w pabianicach niebędzie i może od 15.06.06 też moga juz przestać jeżdzić :!:
Skąd wiesz i co może przestać jeździć?

ppln

Post autor: ppln » 2006-05-29, 21:10

11-stka i może P (linia w Pabianicach obsługiwana (jako jedyna) pojedynczym wagonem)

Lucas

Post autor: Lucas » 2006-05-29, 21:24

ale czemu akurat od 15.06.06 ?

Michał

Post autor: Michał » 2006-05-29, 22:48

Adkowi chodziło chyba o to, że do Pabianic w ogóle przestaną dojeżdżać tramwaje.

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-05-30, 01:09

Chyba nawet Adek nie wiedzial o co mu chodzilo :devil:

A umowa miedzy MPK a Pabianicami obowiazuje do konca roku, nic tutaj sie nie zmienilo, trwaja negocjacje w sprawie przedluzenia umowy na dalsze lata (MPK obsluguje linie na zasadach komercyjnych, ale rada miasta musi zgodzic sie na ewentualne podwyzki - taka zgode zreszta niedawno wydala - a miasto utrzymuje infrastrukture w odpowiednim stanie).

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-06, 12:33

Aleksej, a czy parafowanie nowej umowy z Pabianicami może coś zmienić w taryfie ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-06-06, 13:09

Na razie MPK nie przewiduje dalszych podwyzek. Predzej zapadnie decyzja o unifikacji taryfy rowniez na odcinku pabianickim, ale na to musi sie zgodzic ZDiT (nalezy uzgodnic zasady rozliczania) oraz RM Pabianic. ZTCW to negocjacje rowniez trwaja z Kanstanynowem i Zgierzem, Konstantynow jest bardzo zainteresowany wprowadzeniem wspolnych biletow, ale jak wiadomo diabel tkwi w szczegolach. Chociaz Aleksandrow Lodzki pokazal ze mozna miec wspolne bilety z lodzia.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-06, 13:45

Dobrze, że w ogóle jakieś rozmowy są przeprowadzana.

Aleksej. I jak Myślisz - jest jakaś rzeczywista szansa na unifakcję taryfową z Pabianicami i pozostałymi miastami ? Czy są już jakieś konkrety w tej sprawie ? :)

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-06-07, 13:45

Mysle ze jest szansa, i to duza, tylko to troszke potrwa, zreszta teraz przed wyborami nikt nie chce podjac takiej decyzji. ZDiT od wrzesnia wprowadza karte miejska, ktora powinna ulatwic rozliczenia. Mysle ze Konstantynow bedzie pierwszy ze wspolna taryfa, tramwaje do Pabianic pewnie beda nastepne, gorzej z autobusami w Pabianicach, ze Zgierzem tez moze byc trudno, ale na razie negocjacje trwaja.

Aleksje

barthezz_13

Łódzki Tramwaj (jeszcze nie) Regionalny wyruszył na trasę.

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-01, 22:39

Dziś wyjeżdża ŁTR!
Po roku remontów na dziś, na godz. 2.45 w nocy, zaplanowano wyjazd z zajezdni przy ul. Telefonicznej pierwszego Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, kursującego z Chocianowic do Helenówka.

Za nim co trzydzieści minut wyruszą następne. Łącznie aż 10 nowych tramwajów PESA i dwa cityrunnery wozić będą pasażerów na linii numer 11. Do ostatniej chwili trwały przygotowania wagonów.

- Tramwaje są myte i odkurzane. Wszystko musi być na błysk, to wielki dzień - zapewniał Marcin Zienkowski, specjalista z zajezdni przy ul. Telefonicznej. - Przed wyjazdem uzupełniamy też tramwajowe piasecznice. To z nich podczas trudnych warunków, podawany jest piasek pod koła napędowe, zapobiegając ich poślizgowi przy hamowaniu.

Gorączkowe przygotowania trwały też przez cały dzień wzdłuż trasy. Ekipy sprzątały i układały kostkę na przystankach, lały asfalt, dokonywały poprawek przy sieci trakcyjnej. Po nowych szynach jeździł tramwaj testowy, zawieszano nowe znaki, a inżynierowie przeprowadzali odbiory techniczne. Wszystko po to, aby dziś pasażerowie mogli przejechać z Chocianowic do Helenówka. Ma to trwać 50 minut.

- Tramwaj przejedzie, ale drobne prace wykończeniowe potrwają jeszcze przez dwa miesiące - informuje Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Gdy zakończą się wszystkie remonty w okolicy nowego torowiska (m.in na ul. Zachodniej - pod koniec października), to przejedziemy od krańcówki do krańcówki w 43 minuty. Teraz na niektórych fragmentach trasy musieliśmy ograniczyć prędkość.

Niestety nie udało się zdążyć ze wszystkim na czas. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie dokończyła montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 14 z drogą nr 714 w Ksawerowie i dlatego nie można jeszcze wznowić kursów tramwajów do Pabianic (linia P). Wobec tego nie będzie na razie zawieszona autobusowa linia Z11. Autobusy będą kursować na trasie Pabianice (dw. PKP) - Łaska, Zamkowa, Warszawska, (Ksawerów), Łódzka, (Łódź) Pabianicka - Chocianowice, w drugą stronę Chocianowice - Pabianicka, (Ksawerów) Łódzka, Partyzancka (Pabianice), Sikorskiego, Warszawska, Zamkowa, Łaska - Pabianice (dworzec PKP). (kd)
źródło: Express Ilustrowany Łódź

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-07-02, 08:01

Super. Czekamy na fotorelacje i komentarze użytkowników. Również nt. nowych tranwajów z bydgoskiej PESY.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-02, 20:56

A przystanki autobusowo-tramwajowe widzieliście?
http://www.gtlodz.eu/img14333.htm
Takie oto znajdują się na placu Niepodległości.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-07-02, 21:05

To jest zwyczajna ulica, po której tramwaje jeżdżą po niewydzielonym torowisku a każdy puszkarz może na nią wjechać, czy jakoś inaczej tam jest zrobione?

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-02, 21:08

plocmaster, przyjrzyj się dokładnie. Po lewej stronie zdjęcia widać samochody i właśnie po lewej stronie od torowiska są wydzielone pasy dla samochodów. Po torowisku, a właściwie jego fragmencie mogą jechać tylko autobusy i, rzecz jasna, tramwaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-03, 08:49

Czyli przyjęto taki sam system jak w Krakowie - gdzie autobusy i tramwaje poruszają się po specjalnie wydzielonym pasie i zatrzymują się wspólnie. Bardzo dobre rozwiązanie. Brawo dla MPK - jest to praktyczne :)

A propo, te tablice świetlne są dosyć małe - co się na nich wyświetla ? ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2008-07-03, 09:38


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29350
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-03, 09:40

barthezz_13 pisze:Zobacz tu: http://www.mpk.lodz.pl/files/wys01.jpg
A dzięki. Czyli to jest to samo co w Warszwie. I prawdę powiedziawszy nadal nie działa to u nas prawidłowo. Ciekawy jestem, czy łódzkie MPK upora się ze swoimi tablicami ;)

ppln

Post autor: ppln » 2008-07-03, 11:28

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy łódzkie MPK upora się ze swoimi tablicami
Być może kiedyś ;) Bo jak na razie to nie działają/działają z błędami, zresztą informacja pasażerska też nie działa/działa z błędami (tak trudno zaprogramować sterownik i sprawić żeby działał? To się udawało jak do tej pory ze wszystkimi pojazdami i to raczej bez serwisu R&G (ja też chcę klucz serwisowy do sterowników!))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”