Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

Na naszym forum jeden użytkownik napisał, że Tatry ogólnie wybudowano 20.
10 dla Pozka, 4 dla Brna, 4 dla Pragi, 1 dla Liberca i tą nieszczęsną RT6S. I tego sie trzymam.
I tatry w Brnie ZTCW nie jeżdzą, bo dużo ludzi z TWB tam już bylo a zdjęc nie ma.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I ta 11-ta to jeździ właśnie w Libercu? Czy jednak w Rydze?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tą 11stą (RT6S) Liberec oddał do Pragi i to Praga mogła oddać to Rydze. Pod oddać kryje się przypuszczenie "sprzedać".
Tatra wyprodukowała 20 RT6 = 19*RT6N1+1*RT6S. Praga miała 5, ale jeden to był zezłomowany prototyp #84, ten co był w Poznaniu.

http://www.railfaneurope.net/pix/cz/tra ... 1/pix.html
Jeszcze niedawno jeździły :/ Może już nie jeżdżą.

Podi

Post autor: Podi »

Hehe, te zdjęcia są z 2004 roku. Kupa czasu.

ZTCW. ta jedna Tatra była tylko w Rydze przez pewien czas. Nadal jeździ lub stoi w Libercu.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Podi pisze:Nadal jeździ lub stoi w Libercu.
Chyba w Pradze ewentualnie po Liberec się tego pozbył jeszcze przed oddaniem do Rygi. W każdym bądź razie oznaczenie ma praskie.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Z którego roku są te Tatry, które jeżdżą poza naszym krajem? są z tego roku, co poznańskie, czy też są młodsze/starsze?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę szkoda, że te Tatry kasują. No, ale skoro się na to zdecydowano, to oznacza, że nie było innego wyjścia. :cry:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Skasowano tylko prototyp który smigał w 1996 po Pozku i Kraku.

Podi

Post autor: Podi »

No i w gwoli ścisłości, także po Pradze.

blaszany

Post autor: blaszany »

Nie ma zadnej Tatry RT6 w Rydze. Na stronie przedsiebiorstwa w Rydze jest Tatra RT6S tyle, że w pierwotnym malowaniu... potem została przemalowana na biało-zielono i oddana do Liberca

opis ktory juz zamiescilem na forum mpk poznań o egzemplarzach RT6N1/S

1 egzemlarz Liberec 84 (ex-Praga 9051 ex-prototyp Praga 0028)zezłomowany
1 egzemlarz Liberec 85 (ex-prototyp Praga 0031)
4 egzemplarze Praga 9101-9104
4 egzemplarze Brno 1801-1804
10 egzemplarzy Poznań 401-410


Wagon RT6N1 oznaczony został numerem 0028 i testowany był na ulicach Pragi. Od początku jednak sprawiał on wiele kłopotów, zanim jeszcze wszedł do eksploatacji. Pod koniec 1995 roku tramwaj otrzymał numer 9051 i rozpoczął normalną pracę w Pradze. Na początku 1996 roku Tatra RT6N1 gościła na ulicach Krakowa. Wagon od stycznia do maja stacjonował w zajezdni w Podgórzu i kursował na linii numer 6. Był to jedyny przypadek w historii tramwajów testowanych na ulicach Krakowa, gdy "obcy" pojazd wyjechał na normalną linię. W czerwcu 1996 roku Tatra gościł także przez kilka dni w Poznaniu. Jej obecność wiązała się tym razem z wygraniem przetargu przez konsorcjum czeskiego producenta z poznańskimi zakładami HCP. Po powrocie do Czech, wagon długo nie zagościł w Pradze. W 1998 roku przekazany został do Liberca, gdzie otrzymał numer 84. Tu jednak również sprawiał wiele problemów i w końcu pod koniec 1999 roku wrócił do zakładów ÈKD Praha, gdzie został rozebrany.
W 1997 roku wyprodukowano partię ośmiu tramwajów tego typu, po cztery dla Pragi i Brna. Ponadto w latach 1997-98 dostarczono 10 pojazdów dla MPK Poznań. 5 sztuk tych wagonów montowane było w Czechach, reszta w zakładach HCP w Poznaniu.
W 1996 roku wyprodukowano drugi prototyp Tatry, nieco poprawiony. Został on oznaczony symbolem RT6S i numerem 0031. W 1998 roku wagon przekazano do Liberca, gdzie eksploatowany jest do dziś z numerem 85.


RT6N1- 84 (ex-Prototyp 0028, ex-9051)
zdjęcie 0028 w Pradze, na testach w Krakowie jako 9051 później na ulicach Liberca jako 84 i jego koniec

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

RT6S- (ex-Prototyp 0031) później 85
i taki widnieje na stronie przedsiębiorstwa z Rygi (tyle, że to Praska zajezdnia)

Obrazek

na ulicach Liberca już jako 85

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Witamy na forum Blaszany. I wielkie dzięki za cenny post. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

t2

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Z Tatrami jest w tej chwili inna sprawa, bo zostały (miejmy nadzieję) chwilowo wycofane z ruchu i na razie po mieście jeżdżą tylko trzy sztuki :/
Ooops. A co się stało Tatrom ? :o:

Posty wydzielone z tematu: "Tramwaj przez Most św. Rocha w Poznaniu". Mod. J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2007-09-04, 13:46 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Chodzi o jakieś mocowania w wózkach - nie znam się na tym, może kolega TLG mi pomoże? :P Chodzi o tzw. szpilki, które nie były dość mocno dokręcone i pod wpływem wibracji zaczęły się odkręcać. W ubiegłą środę wycofano z ruchu wszystkie Tatry oprócz #405 i #408, chyba w sobotę dołączyła do nich Tatra #403. Na niektórych brygadach z S-3 jeżdżą wozy z S-1. W sumie, to nieźle się porobiło na początek zimowego rozkładu - brakuje i autobusów i tramwajów :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Tatra #403
Wybrała się do FPS, by poddać się naprawie głównej z modernizacją (o jej zakresie wkrótce powiem coś więcej). Nie wiem czy wiecie, ale jeszcze do niedawna krążył pomysł, by kłopotliwe dzieła czeskich inżynierów potraktować palnikiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Nie wiem czy wiecie, ale jeszcze do niedawna krążył pomysł, by kłopotliwe dzieła czeskich inżynierów potraktować palnikiem.
Chyba zmienili zdanie, bo MPK niestety nie ma za dużo "niskaczy". Tak więc założę się, że będą reanimować RT6N1 tak długo, jak długo nie pojawi się więcej nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1 więc nie ma mowy o żadnej "reanimacji". To NG po 10 latach eksploatacji, tak samo jak przy stopiątkach ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1 więc nie ma mowy o żadnej "reanimacji". To NG po 10 latach eksploatacji, tak samo jak przy stopiątkach ;)
OK, to zrozumiałe. Ile razy jestem w Poznaniu to widzę RT6N1 w akcji i zawsze robią na mnie miłe wrażenie. Jedno co tylko psuje efekt to te wysokie stopnie wewnątrz wagonu... no, ale warszawskie 116-stki też takie mają. To po prostu, taka konstrukcja. :)

Suma, sumarum, to fajnie, że Tatry już nie sprawiają problemów jak na początku. I oby tak było jak najdłużej :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Ostatnio nie ma takich kłopotów z RT6N1
Czy ja wiem? Ostatnio w ruchu były zdaje się tylko dwa wagony tego typu.
J-31 pisze:warszawskie 116-stki też takie mają
Przypuszczam, że Poznań wyszedłby dużo lepiej, gdyby 12 lat temu ejdnak zamówił "u-booty", które były konkurentem dla konsorcjum Tatra-Cegielski. Jednak wygrały lokalne sentymenty Poznaniaków i wybrali RT6N1.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Przypuszczam, że Poznań wyszedłby dużo lepiej, gdyby 12 lat temu ejdnak zamówił "u-booty", które były konkurentem dla konsorcjum Tatra-Cegielski. Jednak wygrały lokalne sentymenty Poznaniaków i wybrali RT6N1.
Rzeczywiście porównując zarówno układ przestrzeni pasażerskiej jak i awaryjność obu wagonów, trzeba przyznać, że "u-boot" byłby wręcz idealny na PST-kę. 12-stka jest niesamowicie zatłoczona. Tatry trochę sobie z nie radzą z tymi potokami, błędem był montaż podwójnych foteli.

Wspomniałem również o awaryjności. MPK nie miałoby tylu problemów z Tatrami jak ze 116-stkami. No, ale ... co by nie gadać, taka była ich decyzja. :]

... przynajmniej teraz Tatry są dla mnie, jednym z powodów, by wybrać się do Poznania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”