Ikarus 415
DziękujęJ-31 pisze:Po pierwsze witamy Cię Pawle na forum .
Obydwa należą do MZK Bielsko-Biała i pomalowane są w obowiązujące od roku malowanie miejskie.J-31 pisze:Po drugie - te zdjęcia Ikarusów (415 i 280) - czy Mógłbyś przybliżyć, do jakiego przewoźnika one należą ?
Miał poważny wypadek. W cenrum miasta pod rozpędzonego 072 wjechał Ford Fiesta, kierowcy nie udało się sprowadzić autobusu z powrotem na właściwy to tor jazdy i autobus zatrzymał się na kamienicy. Cudem nikt z autobusu nie zginął.M_Szymkowiak pisze:Kiedyś widziałem zdjęcie "resztek" tego jednego Ikarusa 415 z MZK B-B, jak szukałem zdjęcia do zrobienia modelu, ale już nie pamiętam co mu się stało...
Poniżej fotka rozbitego 072 pochodząca z GW.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Ale na szczęście w Bielsku-Białej błędu z Jelczami 120M nie popełniono. Do zakupu Ikarusów przekonał radnych ówczesny dyrektor MZK. Ponoć wyglądało to tak, że w czasie, gdy w 1993 na testach przebywał przegubowy Ikarus 435 dyrektor kazał ustawić koło niego 8-letniego Jelcza PR110 i fabrycznie nowego 120M z PKSu. Wybór był oczywisty.voy pisze:A co do bielskich IK415 - jak to się stało że je kupiono?? Przewoźnicy wtedy kupowali 120M bo były dużo tańsze, a na cenę stawiano przede wszystkim. Ile tych pojazdów jeździ po BB?
Odnosnie ceny - w 1994 roku Jelcz 120M był dwa razy tańszy od Ikarusa 415, tylko że Jelcz w najprostszej wersji miał lewara i przestarzały silnik Mielca, a IK415 290-konnego DAFa i automata Voitha. Gdyby wsadzić do 120M zachodni silnik i automata cenowo zbliżał się do Ikarusa.
Poza tym Jelcz 120M jest tak marnie wykonany, że po ok. 8 latach musi przejść odbudowę, natomiast Ikarus trwałością dorównuje autobusom zachodnim i w 11-letnich egzemplarzach nie trzeba nawet myśleć o jakimkolwiek remoncie (nie licząc silnika i skrzyni). Więc gdyby do ceny Jelcza doliczyć jeszcze koszt odbudowy Ikarus okazuje się tańszy.
Autobus został skasowany w grudniu 2002 roku. To co się nadawało poszło na części.M_Szymkowiak pisze:za zdjęcia pamiętam że zostały 2 osie..Inspektor pisze:Rzeczywiście bardzo ucierpiał ten Ik415,całe szczęście że nikt nie zginął.Co się obecnie z nim dzieje?
Wielkie dzięki Ci Pawle za cenne informacje. Ale skoro te autobusy był tak dobre to dlaczego tak mało ich kupiono lub czemu nie kontynuowano dalszych zakupów ?
Dzisiaj wiadomo - preferuje się autobusy niskopodłogowe - ale Ikarus też je przecież produkuje. MZK w Bielsko Białej mogłby ujednolicić tabor w oparciu o Ikarusa...
Dzisiaj wiadomo - preferuje się autobusy niskopodłogowe - ale Ikarus też je przecież produkuje. MZK w Bielsko Białej mogłby ujednolicić tabor w oparciu o Ikarusa...
Irisbus wycofał z oferty Ikarusy 2xx i 4xx zastępując je Karosami i Agorami.
M. in. w Budapeszcie, gdzie kupowano duże ilości IK4xx po ich wycofaniu z oferty zakupiono serię autobusów Irisbus Agora, na rynek węgierski nazwanych Ikarus Agora i na niej się współpraca z Irisbusem skończyła. Agory okazały się fatalne i przerzucono się na Volvo 7700.
Wielu fachowców, a także przewoźników uważa, że zamiast Agory Irisbus powinien kontynuować produkcję niskopodłogowych Ikarusów.
[ Dodano: 2005-02-18, 14:06 ]
M. in. w Budapeszcie, gdzie kupowano duże ilości IK4xx po ich wycofaniu z oferty zakupiono serię autobusów Irisbus Agora, na rynek węgierski nazwanych Ikarus Agora i na niej się współpraca z Irisbusem skończyła. Agory okazały się fatalne i przerzucono się na Volvo 7700.
Wielu fachowców, a także przewoźników uważa, że zamiast Agory Irisbus powinien kontynuować produkcję niskopodłogowych Ikarusów.
[ Dodano: 2005-02-18, 14:06 ]
Ikarus z wycofał się z polskiego rynku końcem 1998 roku (właśnie w BB jeździ ostatni nowy Ikarus dostarczony do Polski), a w latach 2001-2002 zaprzestano całkowicie produkcji autobusów Ikarus, pozostawiając jednynie w produkcji niektóre autobusy Ikarus EAG, aktualnie sprzedawane głównie pod marką Karosa.J-31 pisze: Dzisiaj wiadomo - preferuje się autobusy niskopodłogowe - ale Ikarus też je przecież produkuje. MZK w Bielsko Białej mogłby ujednolicić tabor w oparciu o Ikarusa...
Zapomniałem dodać jest biały.J-31 pisze:Pierwsze słyszę, ale z ciekawości będę obserwował linię "otwocką", może coś zobaczę.
I zdaje się ,że nie dawno go widziałem na ulicy Patriotów ,tylko wtedy miałem co innego na głowie,więc go nie wyłapałem wśród setr,manów,merców i innych.
A szkoda bym się bliżej przyjrzał.
No dobrze, to ja już mogę potwierdzić istnienie tego Ikarusa - jest to rzeczywiście Ikarus 415. Autobus jest faktycznie cały biały. Polowałem na niego wczoraj i postanowiłem mu sie dokładnie przyjrzeć. Nie mam niestety własnych zdjęć, ale postanowiłem zrobić mu rysunek z pamięci. Może on mieć drobne ułomności, ale w sumie w miare dokładnie prezentuje pojazd:
Ikarus 415 "Arka"
Kupiła go firma "Arka". "Arka" znana jest z takich "niecodziennych" zakupów...
Ikarus 415, jest to lokalny, dwuwejściowy autobus. Przepięknie utrzymany. I najważniejsze, to nie jest autobus miejski, tylko pojazd przystosowany do komunikacji lokalnej typu PKS. Ma małą rzeźnię, tylko dwa wejścia. A także wygodne fotele z zagłówkami.
Postanowiłem Wam nawet zrobić mały misz-masz zdjęciowy, by pokazać jak mniej więcej wyglądają te fotele. One w sumie są podobne do typowych foteli w miejskich Ikarusach 4xx, ale są podwyższone o zagłówki...
Zwróćcie uwagę na oparcie po lewej stronie.
Autobus wg. mnie ma około 10 lat. Jest to pojazd z okresu produkcyjnego 1992-1996.
Prawodopodobnie silnik MAN, prawdopodobnie automatyczna skrzynia biegów - tutaj jednak mogę się mylić.
Obstawiam, że ten autobus przyjechał z Niemiec. Jest on znakomicie utrzymany, poprzedni właściciel o niego naprawdę dbał. Nie widać rdzy, a elementy nadwozia dobrze przylegają do siebie. A wnętrze jest urządzone "praktycznie"...
Co jednak najciekawsze. Na zewnątrz autobusu nie ma żadnych oznaczeń Ikarusa. Na frontowej ścianie oraz na tylnej ścianie widnieją znaczki ... MAN-a... Jak się na niego spojrzy, to normalnie "jakiś dziwny" MAN. A o tym, że jest to produkt z Ikarusa zdradzają jedynie tabliczki znamionowe producenta, umijescowione z przodu pojazdu.
Na rysunku tego nie zaznaczyłem, ale ten autobus ma wyświetlacze klapkowe zielone. "Arka" wykorzystała je. Działają. W miejscu gdzie pojawia się numer linii, firma zamieściła swoją nazwę. A w pozostałej części trasę linii po jakiej porusza się autobus.
Autobus ma dwa szerokie wyświetlacze (przód i bok) oraz mały na nr. linii z tyłu....
Ikarus 415 "Arka"
Kupiła go firma "Arka". "Arka" znana jest z takich "niecodziennych" zakupów...
Ikarus 415, jest to lokalny, dwuwejściowy autobus. Przepięknie utrzymany. I najważniejsze, to nie jest autobus miejski, tylko pojazd przystosowany do komunikacji lokalnej typu PKS. Ma małą rzeźnię, tylko dwa wejścia. A także wygodne fotele z zagłówkami.
Postanowiłem Wam nawet zrobić mały misz-masz zdjęciowy, by pokazać jak mniej więcej wyglądają te fotele. One w sumie są podobne do typowych foteli w miejskich Ikarusach 4xx, ale są podwyższone o zagłówki...
Zwróćcie uwagę na oparcie po lewej stronie.
Autobus wg. mnie ma około 10 lat. Jest to pojazd z okresu produkcyjnego 1992-1996.
Prawodopodobnie silnik MAN, prawdopodobnie automatyczna skrzynia biegów - tutaj jednak mogę się mylić.
Obstawiam, że ten autobus przyjechał z Niemiec. Jest on znakomicie utrzymany, poprzedni właściciel o niego naprawdę dbał. Nie widać rdzy, a elementy nadwozia dobrze przylegają do siebie. A wnętrze jest urządzone "praktycznie"...
Co jednak najciekawsze. Na zewnątrz autobusu nie ma żadnych oznaczeń Ikarusa. Na frontowej ścianie oraz na tylnej ścianie widnieją znaczki ... MAN-a... Jak się na niego spojrzy, to normalnie "jakiś dziwny" MAN. A o tym, że jest to produkt z Ikarusa zdradzają jedynie tabliczki znamionowe producenta, umijescowione z przodu pojazdu.
Na rysunku tego nie zaznaczyłem, ale ten autobus ma wyświetlacze klapkowe zielone. "Arka" wykorzystała je. Działają. W miejscu gdzie pojawia się numer linii, firma zamieściła swoją nazwę. A w pozostałej części trasę linii po jakiej porusza się autobus.
Autobus ma dwa szerokie wyświetlacze (przód i bok) oraz mały na nr. linii z tyłu....