Lion's City GL/GXL
Lion's City GL/GXL
Chciałbym przedstawić Mana Lion's City w wersjach dłuższych niż normalnie.
http://www.man-mn.de/de/Bus/Stadtbusse/ ... ?key=86802
http://images.man-mn.com/index.php?id=1 ... 998471e075
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1082074.html
http://www.man-mn.de/de/Bus/Stadtbusse/ ... ?key=86802
http://images.man-mn.com/index.php?id=1 ... 998471e075
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1082074.html
Świetne są te MAN-y. Są przede wszystkim bardzo dobrze rozwiązane technicznie. Szczególnie ciekawym elementem jest tutaj przegub, choć trzeba przynać, iż jest chyba trochę wężsy, niż standardowo. Opróćz tego mam nieodparte wrażenie, że w przegubie również jest nieco ciasniej. Mimo wszystko jednak tego typu MAN-y przydały by się w Polsce, choć i tak nasi przewoźnicy wolą kupować Lionsy City G.
E tam, w Polsce 3-drzwiowy MAN GL byłby w sam raz.plocmaster pisze:Ten GL zdecydowanie wymaga 4. drzwi.
Zapewniam cię, że w niektórych miastach są 3-drzwiowe 18-metrowce (vide Częstochowa) i tam takie rozwiązanie raczej się spełnia. Poza tym ilość drzwi w 18-metrowcu i dłuższym (w przypadku fabrycznie nowych autobusów) dobierana jest głównie przez przewoźnika i uwierz mi, że w nie każdym mieście, gdzie jeżdża 18-metrowce są aż tak wysokie potoki do wykorzystywanai 4-tych drzwi (zwłaszcza, jak wprowadzi się zasadę wsiadania i wysiadania okreslonymi drzwiami). Poza tym piszesz, że MAN GL powinien mieć 4 pary drzwi. W takim razie na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek nie wiedząc nawet, czy montaż 4-tych drzwi jest w tym przypadku opłacalny?plocmaster pisze:Chyba sobie jaja robisz, prawie wszystkie nowe przeguby 18m w Polsce są 4-drzwiowe, a ty twierdzisz, że 3 drzwi w jeszcze większym autobusie wystarczą
Częstochowa to wyjątek, a skoro większość mniejszych autobusów w Polsce ma, o ile to możliwe, 4 drzwi, to ten nie powinien mieć mniej…Adrian_ pisze:Poza tym piszesz, że MAN GL powinien mieć 4 pary drzwi. W takim razie na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek nie wiedząc nawet, czy montaż 4-tych drzwi jest w tym przypadku opłacalny?
Dzienki za odp. myślałem, że obie tylne osie się skręcają, szkoda, że tylko jedna z nich, ciekawiej by to wyglądało jakby obie skręcałyplocmaster pisze:Ostatnia tak.
Ostatnio zmieniony 2006-12-13, 21:58 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Kozik z Wawkomu pisze:Oprócz testowanego właśnie autobusu Mercedes-Benz CapaCity na testy do Warszawy przybędzie pod koniec stycznia jego 4-osiowy konkurent a mianowicie MAN Lion's City GXL.
Autobus powstał z połączenia pierwszego członu z przegubowego MANa Lion's City GL o długości 18,75m oraz drugiego członu, powstałego z obcięcia tylnej części autobusu 15 metrowego, jego długość całkowita wynosi 20,5m, czyli jest dłuższy od CapaCity o 1 metr. MAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Zapraszam uczestników Wawkomu do dzielenia się wszelkimi informacjami, spostrzeżeniami i opiniami na temat tego GXL'a który będzie testowany w Warszawie.
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=5598
Znowu cytuje Wawkom, ale tą informacje słyszałem już wcześniej, więc to prawda , witamy kolejny testowiec w Warszawie. Następny po tym będzie jeszcze dłuższy, już dwuprzegubowiec.
Jak się doczytał J_31 Capa zabiera 183 pasażerów, więc niekoniecznie Man będzie mniej pojemnyMAN stawia chyba na komfort podróży pasażerów, gdyż pomimo większej długości autobusu o 1 metr od Mercedesa pojemność podana przez producenta wynosi 190 pasażerów (a w CapaCity wg. producenta 193 pasażerów).
Cóż mogę powiedzieć tylko jedno - cieszę się, że zobaczymy również GXLa i mam nadzieje, że skopie tyłek Mercowi
Cóż... Zapewne po moich poprawkach, co do reszty danych, które tam podał, wreszcie zapoznał się ze stroną producenta...J-31 pisze:Rzeczywiście, ciekawy jestem skąd Kozik ma te dane (wg. niego CapaCity zabiera 193), ja jednak opieram się na tym co napisał producent wewnątrz CapaCity - czyli 183
A co do GXL, z ciekawości czekam na kolejnego 20-metrowca. Aż nie mogę się doczekać
Zaś co do samego przyjazdu MAN-a to jakaś plotka obiła mi się o uszy, ale nie wiem nic poza tym, że ma być pod koniec stycznia... Osobiście traktowałbym tą wiadomość z przymrużeniem oka, jeśli chodzi o termin przyjazdu. Brakuje mi jakichkolwiek pewnych informacji.Evobus.de pisze: Sitzplätze (miejsca siedzące):
37
Stehplätze (miejsca stojące):
156
Gesamt (razem):
193