Solaris- opinie
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc dodaję tu, myślę że wiadomość jak najbardziej godna odnotowania, a nie zauważyłem aby o rozbudowie fabryki w Bolechowie coś na KMForum było
Nowa Fabryka Solarisa -
http://www.solarisbus.pl/inf_5_2006.html
http://www.infobus.pl/text.php?id=6468
Nowa Fabryka Solarisa -
http://www.solarisbus.pl/inf_5_2006.html
http://www.infobus.pl/text.php?id=6468
Normalną cechą każdej organizacji, działającej na wolnym rynku, jest dążenie do rozwoju. W przypadku producji autobusów, nie jest łatwe. Szczególnie w Polsce. A mimo to Solaris Bus & Coach znalazł swoje miejsce na rynku - nie tylko polskim, ale przede wszystkim zagraniczym. I to go najbardziej ratuje.
A zatem brawa i gratulacje dla Zarządu firmy Solaris Bus & Coach.
A zatem brawa i gratulacje dla Zarządu firmy Solaris Bus & Coach.
Chyba nam umknęło, sprzed 2 dni:
Solaris wybuduje fabrykę w Indiach
Prezesa Solarisa kusi potencjał hinduskiego rynku. Rocznie w Indiach sprzedaje się kilkadziesiąt tysięcy autobusów. W Polsce liczba ta nieznacznie przekracza 1,2 tys. sztuk - pisze DZIENNIK.
Niedługo autobusami podobnymi do tych, jakimi jeżdżą mieszkańcy polskich miast, będą podróżować Hindusi. Podpoznańska firma Solaris Bus & Coach - należąca do rodziny Olszewskich - zamierza wybudować fabrykę autobusów w Indiach. Niewykluczone, że inwestycja wystartuje jeszcze w tym roku.
Krzysztof Olszewski, prezes i założyciel Solarisa, uzgadnia właśnie szczegóły budowy zakładu z hinduskim partnerem. Kolejna tura negocjacji odbędzie się pod koniec kwietnia. Szef Solarisa wybrał Indie, bo kusi go potencjał tamtejszego rynku. Rocznie sprzedaje się tam kilkadziesiąt tysięcy autobusów. Dla porównania w Polsce liczba ta nieznacznie przekracza 1,2 tys. sztuk. "Jestem pewien, że warto w Indiach sprzedawać autobusy. Ale żeby to robić, muszę tam zbudować fabrykę" - mówi Krzysztof Olszewski.
Olszewski zdaje sobie jednak sprawę, że Hindusi nie kupią wartego ponad milion złotych Solarisa. Dlatego na tamtejszym rynku chce montować całkiem nowy autobus, w którym z tego znanego choćby z polskich miast pozostanie jedynie silnik. Docelowo fabryka ma produkować nawet 1 tys. autobusów rocznie, ale prezes Solarisa nie zamierza na starcie inwestować gigantycznych pieniędzy. Zakład będzie rósł stopniowo.