O345/O345CG -"Conecto"
Muszę przyznać, że dwa lata temu widząc tablicę Solaris Bus & Coach na ul. Przemysłowej w Płocku - czyli w zajezdni KM Płock Sp. z o.o - myślałem, że Płock został "wzięty" przez Solarisa. Jeśli dodamy jeszcze dostawy - jak na Płock - sporej ilości SU 12 w 2003 roku, to nawet byłem pewny, że Płock będzie miastem Solarisów. I tak myślałem do momentu wprowadzeniu pierwszych trzech MAN-ów NL 2x3 (649-651) . A teraz Conecto...
O co tu chodzi, czemu KM Płock rezygnuje z dalszych zakupów - chociażby SU 12, których liczebnie ma już najwięcej - coś ponad 10 szt na rzecz MB Conecto....
O co tu chodzi, czemu KM Płock rezygnuje z dalszych zakupów - chociażby SU 12, których liczebnie ma już najwięcej - coś ponad 10 szt na rzecz MB Conecto....
Rzeczywiście, jeździ jeden autobus marki Mercedes Conecto. Obecnie jako darmobus do Centrum Bielany. Szkoda , że nie jest eksploatowany przez MPK Wroclaw i puszczany na linie miejskie, ale pewnie to za drogi interes jak na takie autobusy A propo wiesz może jaka jest różnica cenowa między V7700 a Conecto?
Ok. Teraz mogę odpowiedzieć. Co prawda dane jakie posiadam nie są zbyt świeże, ale powinny być jeszcze w miarę aktualne. O to ceny z 2002 rokuInspektor pisze: A propo wiesz może jaka jest różnica cenowa między V7700 a Conecto?
Volvo 7000 (!) – 670 000 zł (cena z dnia 30.06.2002 r.)
MB Conecto C – 115 000 Euro (jeśli założymy, że 1Euro= 4 zł, to będzie to około 460 000 PLN), cena z dnia 1.07.2002 r.
Słuszna uwaga. Dzięki. No cóż cenę, którą podałeś dotyczy autobusu po modernizacji, a do tego musi on spełnia normę Euro-3. Podejrzewam, że cena Volva 7700 też wzrosła. Dlatego zastrzegłem, że są to ceny z 2002 roku...Panewniczanin pisze:Płockie O345 kosztowały 610 000 PLN za sztukę
(na podstawie http://www.uzp.gov.pl/biulety/2005/223/223_2597.html)
Chodziło mi tylko o pokazanie różnicy cenowej pomiędzy pojazdami...
Pewne jest jedno Conecto z racji, że jest autobusem średniopodłogowym powinien być dużo tańszy od autobusów niskopodłogowych lub niskowejściowych....
Jeszcze pytanie, jak do tego się ma "marka" Mercedesa ?
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=73107
Conecto w Białymstoku już są.
Conecto w Białymstoku już są.
Turecki Mercedes.Inspektor pisze: (w końcu to Mercedes)
Voy ma trochę racji. To jest turecki Mercedes. A tak naprawdę to nawet nie jest Mercedes, tylko turecki autobus średniopodłogowy. Konstrukcja turecka, części też. On tylko występuje pod marką Mercedesa. Ta firma - jej nazwy zapomniałem - po prostu przystąpiła do koncernu Evobus, by zwiększyć swoją sprzedaż i znaleźć nowe rynki zbytu.u2w pisze:Ale Mercedes. Marka jest marką...voy pisze:Turecki Mercedes.
A przecież "Evobus" w Niemczech nie produkuje miejskich autobusów średnio, czy też wysoko podłogowych.
[ Dodano: 2005-11-18, 10:55 ]
A z drugiej strony ponieważ ten autobus występuje pod marką Mercedesa, to jego jakość musi być bardzo dobra. I pewnie za to się trochę więcej płaci niż za np. Jelcza 120M
O ile się nie mylę, to "turecki" Mercedes, to jest mimo wszystko Mercedes. Firma nazywa się Mercedes-Benz Turk i powstała w II połowie lat 60-tych (wówczas nazywała się Otomarsan) z udziałem kapitału Daimlera-Benza. Tak więc jest to już wieloletnia współpraca. Do niedawna produkowano tam również O403 a obecnie O580 Travego. Jeśli chodzi o jakość i stosowanie nazw to możemy sobie porozmawiać na przykładzie z naszego podwórka. Czy O405N2 made by Jelcz to też Mercedes...
Tak to fakt, ta współpraca jest już wieloletnia. A i dzięki za przypomnienie - Otomarsan . Takiej nazwy używali jeszcze w latach 90-tych. W Polsce jeździ cała masa ich autobusów w wersji O403 a teraz również O580.u2w pisze:O ile się nie mylę, to "turecki" Mercedes, to jest mimo wszystko Mercedes. Firma nazywa się Mercedes-Benz Turk i powstała w II połowie lat 60-tych (wówczas nazywała się Otomarsan) z udziałem kapitału Daimlera-Benza. Tak więc jest to już wieloletnia współpraca. Do niedawna produkowano tam również O403 a obecnie O580 Travego.
Jednak wydaje mi się, że fakt, iż te pojazdy produkowane są w Turcji, powinien skutkować tym, że pojazdy mogą być ciut tańsze. To chyba jednak nie jest do końca prawdą, patrząc na cenę płockich MB O345 C (ponad 600 tys za sztukę)
Dobra, może przestanę kręcić się w zeznaniach i napiszę tak .
Gdyby te autobusy były za drogie, to nie znaleźli by się chętni na ich zakup. A tymczasem tak biedny bułgarski przewoźnik jak np. "Gradski Transport EAD - Varna" zdecydował się na spory zakup tych pojazdów zarównow w wersji 12-o jak i 18-o metrowej. Można by rzec, że w całej Bułgarii, w miastach kursuje sporo autobusów "Conecto" (np. w Sofii). Również niemieccy przewoźnicy się do nich przekonują. Czyżby nie było konkurencji ?
Hmm.. Dobre pytanie. Szczególnie, że MB O405N2/MB O405GN2 w czasie produkcji w Jelczu miały podwójne oznaczenie...u2w pisze: Jeśli chodzi o jakość i stosowanie nazw to możemy sobie porozmawiać na przykładzie z naszego podwórka. Czy O405N2 made by Jelcz to też Mercedes...
O 345 Conecto
Dziś jechałem Mercedesem O 345 Conecto na Bielany Wr. Mam stare zdjęcię, z resztą nie moje. Tak więc chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o tym pojeździe... Jak dla mnie to dość cichy, ładny.
[ Dodano: 2005-12-03, 18:50 ]
A no tak. Nie zauważyłem, że ten temat istnieje...
[ Dodano: 2005-12-03, 18:50 ]
A no tak. Nie zauważyłem, że ten temat istnieje...
Przypatrując się ostatnim szaleństwom jakie robią miejskie przedsiębiorstwa w Polsce dochodze do wniosku, że schodzimy na "psy". Zakup średniopodłogowców to już jest spory krok w tył, ja rozumiem, że nie każdego stać na niskopodłogowca, lub też nie do końca się nadaje na drogi danego regionu, ale kupowanie Tureckich wozów to już niezbyt trafiony pomysł... Co do Conecto jakiś rok temu tak Sobie myślałem, że fajnie by było gdyby chociaż jeden no może dwa Conecto G sobie gdzieś w Polsce jeźdzły. Ale to co się dzieje teraz to przesada Mam tylko nadzieje, że będą sie dobrze sprawowałyikarus5326 pisze:Dziś jechałem Mercedesem O 345 Conecto na Bielany Wr. Mam stare zdjęcię, z resztą nie moje. Tak więc chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o tym pojeździe... Jak dla mnie to dość cichy, ładny.