Nowa Scania Citywide '2019

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Nowa Scania Citywide '2019

Post autor: Przemek » 2019-10-17, 23:25

Pojawiła się nowa Scania Citywide. Niestety już jako przerobione nadwozie nowego MAN-a Lion's City 12.

https://www.scania.com/pl/pl/home/exper ... racji.html
Nowe autobusy Scania Citywide wyróżniają się niższym zużyciem paliwa i energii, większą liczbą miejsc dla pasażerów, lepszymi właściwościami jezdnymi oraz wyższym komfortem dla pasażerów i kierowcy.

Autobusy Scania nowej generacji są przeznaczone do obsługi linii miejskich i podmiejskich. Pierwszym pojazdem w serii jest Scania Citywide, autobus elektryczny z zasilaniem akumulatorowym. W ofercie znajdą się również modele napędzane silnikami na wszystkie rodzaje paliwa.
– Nowa seria Scania Citywide wyróżnia się niższym zużyciem paliwa, większą liczbą miejsc dla pasażerów, lepszymi właściwościami jezdnymi i znacznie wyższym komfortem dla pasażerów i kierowcy. Głównym założeniem projektowym było opracowanie bardziej przestronnego autobusu o jaśniejszym wnętrzu, który łatwo można utrzymać w czystości. W przeciwdziałaniu skutkom globalnego ocieplenia niezwykle ważne jest, aby autobusy zapewniały wszystkie wygody, które przekonają jeszcze więcej osób do korzystania z transportu zbiorowego – komentuje Anna Carmo e Silva, dyrektor Scania Buses and Coaches.
Boczne umieszczenie jednostki napędowej w modelach z silnikami o pojemności 7 i 9 litrów oraz silnika elektrycznego w niskopodłogowym autobusie miejskim o długości 12 m, pozwoliło uzyskać miejsce do zamontowania dodatkowych trzech siedzeń za tylną osią. Ponadto zwiększona nośność przedniej osi pozwala zwiększyć liczbę siedzeń o dodatkowe dwa. Dzięki tym rozwiązaniom łączna maksymalna liczba pasażerów, którzy mogą podróżować w pojeździe wzrosła do około 100, w zależności od rodzaju napędu i konfiguracji wnętrza.

Zużycie paliwa w wersji z silnikiem 7-litrowym, najczęstszy wybór w przypadku autobusów obsługujących linie miejskie, obniżyło się o 3 – 5%. Zastosowanie skrzyni biegów o jeszcze wyższej skuteczności pozwala obniżyć zużycie o kolejne 1 – 3%. Wprowadzenie układu start/stop pozwoli obniżyć łączne zużycie oleju napędowego i biopaliwa o 8%, a w przypadku autobusów zasilanych gazem – nawet o 15%.

Wyposażenie niskopodłogowych autobusów podmiejskich w system Scania Opticruise może przyczynić się do jeszcze większej oszczędności paliwa. Należą do nich: lepsze właściwości aerodynamiczne, tempomat z funkcją Active Prediction (CCAP), elektryczny wentylator chłodnicy, układ oczyszczania spalin SCR i obniżenie masy.

Obrazek

Zupełnie nowa stylistyka wnętrza modelu Scania Citywide wyróżnia się jasnymi kolorami sufitu i bocznych paneli. Powiększone okna boczne sięgające wyżej do sufitu wpuszczają jeszcze więcej naturalnego światła do wnętrza autobusu. W podwyższonym suficie zamontowano płaskie boczne panele sufitowe, które jeszcze lepiej doświetlają wnętrze i optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Poszerzony korytarz oraz pośrednie oświetlenie sufitowe na całej długości autobusu dodatkowo potęgują wrażenie większej przestrzeni i poprawiają komfort jazdy. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów i kierowcy jest lepszy przepływ powietrza. Zwiększenie miejsca wewnątrz autobusu usprawni ruch pasażerów i skróci czas postoju na przystankach.
Wersja niskopodłogowa wyposażona będzie w dodatkowe okno z tyłu, podobne do okna w aktualnym modelu Citywide. Jest to związane ze zmianą położenia silnika. Ponadto klienci będą mogli wybrać dodatkowe niższe okna boczne w przestrzeni między przednią i tylną osią, które jeszcze lepiej doświetlą przestrzeń pasażerską.
Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym komfort jest niezależne zawieszenie przednie, które poprawia płynność i stabilność jazdy.
Aby ułatwić operatorom utrzymanie pojazdu w czystości, a także uprościć codzienne czynności kontrolne, konstrukcja autobusu ma mniej szczelin i elementów łączących się pod kątem prostym. W nowej kabinie kierowcy zastosowano rozwiązania znacznie poprawiające ergonomię, takie jak optymalne rozmieszczenie pedałów, zwiększenie przestrzeni na nogi, funkcję dostosowania ustawień do wzrostu kierowcy, bezstopniową regulację fotela w szerokim zakresie kątów, lepszą widoczność i dostęp do elementów sterujących. Niemal wszystkie przyciski na desce rozdzielczej obsługiwane są przez magistralę CAN, co umożliwia ich łatwe dostosowanie do lokalnych zastosowań.
Autobus Scania Citywide ma centralny układ elektryczny, co ułatwia monitorowanie stanu podzespołów oraz przeprowadzanie napraw.
Autobusy miejskie i podmiejskie z nowej serii można wyposażyć w system geofencingu Scania Zone, który współpracuje ze wszystkimi zespołami napędowymi i pomaga kierowcom dostosować się do coraz surowszych wymogów w zakresie emisji spalin i bezpieczeństwa na terenach miejskich.
– Doskonale wiemy, że klienci muszą rozważyć system jako całość, aby jak najlepiej zoptymalizować łączne koszty eksploatacji. Ważne są w tym przypadku takie czynniki, jak oszczędność paliwa, czas działania, wydajność, wrażenia pasażerów i liczba miejsc. Wszystkim tym aspektom poświęciliśmy wiele uwagi na etapie prac projektowych nad nowym modelem Scania Citywide i jesteśmy przekonani, że nasza aktualna oferta autobusów miejskich i podmiejskich przeznaczonych do obsługi istniejących i przyszłych linii jest bardzo konkurencyjna – komentuje Anna Carmo e Silva.

Obrazek

– Jesteśmy dumni z tego, że w naszej ofercie znajduje się najbogatszy wybór pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami, do których teraz dołączył nowoczesny elektryczny autobus. Odpowiedzią firmy Scania na rosnący rynek elektrycznych autobusów jest oferta wspaniałych produktów i usług zapewniających maksymalny czas działania bez przestojów, a zarazem oszczędną eksploatację – mówi Anna Carmo e Silva, dyrektor Scania Buses and Coaches.

Zasilany akumulatorami autobus Scania Citywide o długości 12 m wyposażony jest w potężny silnik elektryczny o mocy 300 kW. Opracowany przez firmę Scania olejowy układ chłodzenia silnika eliminuje ograniczenie momentu obrotowego w górzystym terenie i w wysokiej temperaturze otoczenia. Autobus utrzymuje prędkość 30 km/h nawet na wzniesieniu o nachyleniu wynoszącym 8 procent. Ten układ chłodzenia eliminuje również konieczność obniżenia wydajności klimatyzacji, gdy oba te układy działają jednocześnie.
Akumulatory umieszczono w dwóch grupach po cztery sztuki na dachu oraz na tylnym zwisie ramy, co obniża środek ciężkości i poprawia właściwości jezdne oraz manewrowość pojazdu. Dzięki takiemu rozmieszczeniu masy autobus może przewozić do 95 pasażerów.
Autobus Scania Citywide w wersji z zasilaniem akumulatorowym, zaprezentowany na targach Busworld, skonstruowano z założeniem szybkiego, sporadycznego ładowania przez odwrócony pantograf. Przy mniejszej liczbie akumulatorów masa autobusu jest porównywalna z masą tradycyjnego autobusu o podobnej liczbie miejsc wyposażonego w silnik wysokoprężny lub gazowy. Oprócz układu ładowania prądem stałym o mocy 300 kW przez dachowy pantograf autobus wyposażony jest w układ stało- i przemiennoprądowego ładowania podczas postoju na zajezdni.

– Zasięg modelu Scania Citywide wynosi 80 – 150 km, co w zupełności wystarcza do obsługi większości linii w ścisłych centrach miast. Każdy system transportu wymaga optymalizacji do indywidualnych warunków, ale z naszych analiz jasno wnika, że w wielu przypadkach ładowanie w ciągu dnia pozwala zoptymalizować łączne koszty eksploatacji – dodaje Anna Carmo e Silva.

Wszystkie najważniejsze podzespoły, takie jak akumulatory czy zespół napędowy, zaprojektowała i wyprodukowała firma Scania, co gwarantuje optymalizację całego pojazdu. Dzięki wykorzystaniu fachowej wiedzy i obsługi serwisowej w swojej globalnej sieci Scania może przejąć pełną odpowiedzialność za pojazdy, zapewniając ich maksymalną dostępność.
Autobus dołącza do nowej serii modeli Scania Citywide, oferując większą liczbę miejsc, wyższy komfort i lepsze właściwości jezdne. Seria ta wyróżnia się zupełnie nową, jaśniejszą stylistyką wnętrza, większymi oknami bocznymi i podwyższonym sufitem.
Konferencja prasowa Scania na Busworld:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29382
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowa Scania Citywide '2019

Post autor: J-31 » 2019-10-18, 18:25

Widzę, że przyszła nowa moda na autobusy, które pokrywa dużo czarnego. Wcześniej był nowy Lion's, tera przyszedł czas na nową Scanię Citywide ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”