O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
vernalisadonis
Posty: 92
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Post autor: vernalisadonis » 2019-11-22, 02:54

Od ok. trzech tygodni sygnalizacja na ulicy Peronowej dla autobusów i tramwajów wygląda tak że, autobusy i tramwaje jednocześnie dostają zielone z samochodami osobowymi, co powoduje, że trzeba patrzeć bardziej w lusterka, bo osobówki jadą w Kołłątaja i rzadko która chce przepuścić. Wcześniej to chociaż była "śluza" zrobiona dla pojazdów KM, która trwała ok 8 sekund i na spokojnie dwa pojazdy mogły zjechać z peronów i jechać dalej ul Kołłątaja.
Wcześniejszy układ był lepszy ale to się popsuło po remoncie skrętu w prawo z Peronowej w Piłsudskiego.
Natomiast jak autobusy skręcają z Piłsudskiego w Stawową, to dosłownie zaraz dostają czerwone na wysokości przystanku tramwajowego Dw. Główny dla 15/31/32
Na plus wydłużenie fazy dla autobusów skręcających z Piłsudskiego w Peronową. Teraz na spokojnie dwa wjadą w torowisko.

Na Karkonoskiej przy Radiu i Telewizji pojawił się sekundnik.

No i temat rzeka czyli priorytety dla tramwajów. Jak 113/612 skręca z Powstańców Śląskich w stronę pętli Krzyki, to czasem zabierane jest światło autobusowi przez tramwaj. Tak samo jest na Borowskiej/Gliniana czy w innych miejscach. Czy uważacie, że tramwaj powinien mieć większy priorytet nad autobusem?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29399
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Post autor: J-31 » 2019-11-22, 18:42

vernalisadonis pisze:Czy uważacie, że tramwaj powinien mieć większy priorytet nad autobusem?
Jeżeli nie ma innego wyboru, to tak - jak najbardziej, tramwaj powinien mieć jednak priorytet nad autobusem ;)

Aczkolwiek powinno się znaleźć rozwiązanie dobre dla wszystkich... o ile jest taka, techniczna, możliwość ;)

vernalisadonis
Posty: 92
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Post autor: vernalisadonis » 2019-11-22, 18:59

Wiesz, tylko irytuje mnie, gdy autobus wypchany pasażerami sobie kwitnie na Borowskiej przed skrzyżowaniem z Glinianą, a tramwaj sobie śmiga i zabiera światło.
W godzinach wieczornych bardzo fanie działa priorytet dla autobusów i dla tramwajów na Curie-Skłodowskiej w obydwie strony.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29399
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Post autor: J-31 » 2019-11-22, 21:35

vernalisadonis pisze:
2019-11-22, 18:59
Wiesz, tylko irytuje mnie, gdy autobus wypchany pasażerami sobie kwitnie na Borowskiej przed skrzyżowaniem z Glinianą, a tramwaj sobie śmiga i zabiera światło.
W godzinach wieczornych bardzo fanie działa priorytet dla autobusów i dla tramwajów na Curie-Skłodowskiej w obydwie strony.
Oki, ale tramwaj jest dłuższy, po za tym potrzebuje więcej miejsca i więcej czasu na rozbieg oraz ma dłuższą drogę hamowania. ;)

Dobra, rzuciłem okiem na mapę Wrocławia, bo skrzyżowania Borowska/Gliniana nie znam osobiście i w zasadzie co tutaj tramwaj miałby zabierać autobusom ? Ul. Borowska na odcinku Gliniana - Dyrekcyjna, jest jedno kierunkowa dla samochodów i dwukierunkowa dla tramwajów. A jednocześnie z ul. Glinianej w Borowską, można skręcić tylko w prawo do ul. Dyrekcyjnej... czyli znów tramwaje nie blokują autobusów.. no chyba, że mówimy o ruchu w stronę Centrum. To faktycznie, ale coś - za coś. Wydaje mi się, że na tym skrzyżowaniu nie za wiele można zrobić ;)

Co do samego wjazdu na pętlę Krzyki - znam, byłem, widziałem. Nie mam wątpliwości, że tramwaj powinien mieć tutaj pierwszeństwo, tramwaj ma dosyć długą drogę hamowania, a jednocześnie ma możliwość rozpędzenia się... powinien mieć pierwszeństwo

vernalisadonis
Posty: 92
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: O wrocławskiej sygnalizacji świetlnej

Post autor: vernalisadonis » 2019-11-22, 23:00

Jak jedziesz Borowską w stronę centrum, to masz zabieraną fazę przez tramwaj. Sygnalizacja z ulicą Glinianą jest skoordynowana z tą z Dyrekcyjnej, wtedy można na raz przejechać ale jak już tramwaj jedzie, to światło jest zabierane, a potem na chwile oddane. To jednak nic nie daje, bo na na Dyrekcyjnej łapiesz już czerwone i stoisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”